مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی باید به دنبال طراحی سیاست ها، اجرایی کردن برنامه ها و تدوین راهکارها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد تا بتوانیم فرهنگ به بهترین صورت نهادینه کنیم.

گودرز کریمی در آیین معارفه روسای ادارات قرآن، عترت ونماز، استعداد های درخشان و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: آموزش و پرورش باید بر اساس خرد جمعی، برنامه محوری، دانش مداری و روحیه تحقیق و پژوهش اداره شود. وی با بیان اینکه باید به دنبال استفاده از ایده ها و برنامه های نو و خلاقانه بود، خاطر نشان کرد: نگرش ما در تغییر و تحولات، جذب استعدادها و خلاقیت های جدید و مغتنم شمردن تجارب مفید گذشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برای بالابردن کیفیت آموزش ناگزیریم با اجرای سیاست پالایش، تثبیت و تقویت با جایگزین کردن نیروهای علمی، نخبه، تاثیرگذار و توانمند، زمینه ارتقای کیفیت آموزش را فراهم کنیم.

کریمی فر تاکید کرد: همه ما سرباز نظام و رهبری هستیم و ممکن است با توجه به نیاز و ضرورت در مقطعی فرصت خدمتگزاری نصیب عده ای شود.

وی تاکید کرد: برای حصول موفقیت در آموزش و پرورش باید روحیه تعامل، همکاری و همدلی وجود داشته باشد و شرط موفقیت در شاخص های آموزشی و پرورشی تعامل و معاونت بین بخشی است.

مدیر کل آ موزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان" سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است، همانطوری که معظم له فرمودند: فرهنگ از اقتصاد مهمتر است با توجه به رسالت فرهنگی آموزش و پرورش باید به دنبال طراحی سیاست ها، اجرایی کردن برنامه ها و تدوین راهکارهایی باشیم که فرهنگ را به بهترین صورت نهادینه کنیم.

کریمی فر با اشاره به واگذاری دبیرخانه فعالیت های فرهنگی استان به آموزش و پرورش لرستان از معاونت های مختلف این اداره کل خواست: تا شاخص های فرهنگی حوزه ی کاری خود را با توجه به مطالبات رهبری و اسناد بالادستی نظام تدوین کنند و برای رشد و اعتلای فرهنگی و آموزشی مجموعه ی خود نقشه ی علمی ترسیم کنند.

وی ظرفیت استان را در حوزه استعدادهای درخشان غنی و پربار خواند و گفت: باید این استعدادها با مدیریت علمی و پژوهشی هدایت شوند تا منتج به نتایج ثمر بخش در حوزه دانش و فناوری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خواستار توسعه و تعمیق برنامه های دینی و فرهنگی در استان شد و از تعامل و مشارکت بیشتر با ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه خبر داد.

کریمی فر کیفیت گرایی و عمل گرایی را ضرورت حوزه پرورشی خواند و گفت: باید عملکرد و فعالیت های این معاونت دانش آموزان را به اسلام و مبانی دینی و عقیدتی علاقمند کند و اندیشه اسلامی را در وجود آنها نهادینه کند.

وی در پایان از معاون جدید تربیت بدنی و سلامت خواست تا با همیاری و همکاری مجموعه معاونت و تدوین برنامه های علمی و جامع مسیر پیشرفت و شکوفایی دانش آموزان را در عرصه ورزش پهلوانی هموار کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات