رئیس اداره بهزیستی پلدختر خبر داد

لرستان خبر: ریئس اداره بهزیستی پلدختر گفت: در شهرستان پلدختر تعداد ۴ هزار و ۳۵۰ نفر از خدمات بهزیستی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده می کنند.

منوچهر امیری در گفت و گو با خبرنگار لرستان خبر در پلدختر ، اظهار کرد: از زمان تاسیس بهزیستی و سیر تکاملی آن هدف اصلی این مجموعه کمک به معلولان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بوده است و اینکه خدمت رسانی به  ۴۳۵۰ معلول نیز ماموریت اصلی ما بحساب می آید.

وی افزود: بهزیستی نهادیست که باید بدون درنظر گرفتن شرایط مکانی، زمانی و سیاسی   تنها به اقشار خاص جامعه کمک کند و اجازه ندهد ذره ای در حق کسی اجحاف بشود.

امیری تصریح کرد: ما به تمامی موضوعات و زمینه های مختلف زندگی روزمره ی معلولان عزیز اهمیت می دهیم و در راستای برآورده کردن احتیاجات این عزیزان طرح ها و برنامه های خوبی در دست اقدام داریم.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر بیان کرد: ما در زمینه های توانبخشی اولین  شهرستان هستیم که تنها مرکز فیزیوتراپی تخصصی و گفتار درمانی را به طور حرفه ای اداره می کنیم و کادر مجرب و همکار ما نیز از تخصص بالایی برخوردار هستند.

امیری افزود: اشتغال معلولان، ازدواج و اعطای تسهیلات از اولویت های کاری ما هستند چراکه معلولان زیادی بوده اند که با همین وام ها و تسهیلات اشتغال بحمدالله اکنون از تمکن مالی خوبی برخوردارند و با عزت و سربلندی تمام به زندگی خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: بهزیستی علاوه بر اعطای تسهیلات ویژه به معلولان عزیز شهریه و هزینه ی دانشجویان معلول را ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پرداخت می کند  و هدف اصلی مجموعه ی بهزیستی تنها رفاه و تکامل فرهنگی این عزیزان است.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر بیان کرد: معلولان جزیی از جامعه هستند و ما به عنوان خدمتگذار آنها باید با تمام وجود به آنها خدمت کنیم و این وظیفه ماست و کار بزرگی انجام نمی دهیم چراکه ما در یک جامعه زندگی می کنیم و باید به نوبه خود به هم نوعان خودمان خدمت رسانی و در جهت اهداف انها آسیب زدایی کنیم.

وی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی  این نهاد نیز با جدیت تمام  برای شناسایی کودکان کار و مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله  ساماندهی متکدیان، زنان بی سرپرست و مبارزه با معتادان مشغول به فعالیت است و مساعدت روزافزون مسئولان را می طلبد.

وی با تاکید بر اهمیت حضور معلولین عزیز در جامعه و تکریم ویژه آنها گفت: تلاش ما برای اشتغال مثبت و ازدواج و توانبخشی معلولان است و ما به عنوان تیم مددکار اجتماعی نه مدیر و مسئول با نهایت تلاش همه روزه پذیرای روح و طبع بلند این عزیزان هستیم.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات