رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدختر:

لرستان خبر: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدختر گفت: در سال گذشته در مقابل هر 9 ازدواج یک طلاق دراین شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا منصوری امروز در جلسه ثبت وقایع چهار گانه شهرستان پلدختر افزود: طی سال گذشته تعداد یکهزار و 491 واقعه ولادت شامل 712 مورد شهری و 779 روستایی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

وی گفت: این میزان ولادت در پلدختر در مقایسه با مدت مشابه سال 91 هفت درصد کاهش یافته به طوریکه در سال 91 یکهزار و 603 واقعه ولادت در شهرستان پلدختر ثبت شده است.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدختر با بیان این که در این مدت 100 درصد اسناد ولادت در مهلت قانونی ثبت شده است افزود: در همین مدت در شهرستان پلدختر در مقابل هر 109 پسر، 100 دختر متولد و 59 مورد چند قلوزایی شامل 25 مورد دو قلو و سه مورد سه قلو در این شهرستان ثبت شده است.

 

وی گفت: بیشترین فراوانی پنج نام اول پسران در شهرستان پلدختر در سال گذشته به ترتیب رضا، محمد طاها، حسین، امیر علی و محمد بوده است.

 

منصوری افزود: بیشترین فراوانی پنج نام دختران  به ترتیب فاطمه، زهرا، فاطیما، اسرا و نازنین زهرا بوده است.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدختربه واقعه فوت  اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 308 واقعه فوت شامل 142 مورد شهری و 166 مورد روستایی در این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال 91 حدود 2.2 درصد کاهش داشته است.

 

وی افزود: در این مدت 98.8 درصد اسناد فوتی در شهرستان پلدختر در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

 

منصوری به آمار ازدواج اشاره کرد و گفت: در سال 92 تعداد 988 واقعه ازدواج شامل 489 مورد شهری و 499 مورد روستایی در شهرستان پلدختر به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد کاهش داشته است.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدختر ادامه داد: همچنین در سال 92 تعداد 110 واقعه طلاق شامل 63 مورد شهری و 47 مورد روستایی در شهرستان پلدختر به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در سال 92 در مقابل هر 9 ازدواج یک طلاق در شهرستان پلدختر بوده است.

 

منصوری خاطر نشان کرد: جمعیت شهرستان پلدختر طبق آمار در سال گذشته 78 هزار و 227 نفر بوده که از این تعداد 38 هزار و 896 نفر زن و مابقی آن مرد است.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدخترگفت: جمعیت شهری پلدختر در حال حاضر 33 هزار و 885 نفر است که از این تعداد 16 هزار 861 نفر زن و مابقی مرد بوده و جمعیت روستایی 44 هزار 342 نفر سرشماری شده که از این تعداد 22 هزارو 307 مورد مرد و مابقی زن هستند.

 

منصوری افزود: نرخ رشد جمعیت شهرستان پلدختر در سال گذشته 1.5 درصد افزایش رشد داشته است.

 

فرماندار پلدختر نیز در این جلسه در سخنانی گفت: به منظور ثبت دقیق وقایع حیاتی فرم هایی تهیه شود و از طریق بخشداران به دهیاران داده شود تا وقایع چهار گانه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق را ماهانه به بخشداران گزارش دهند.

 

قدرت الله ترابی نژاد افزود: بخشداران این آمار تهیه شده از سوی دهیاران را به ثبت احوال شهرستان ارائه دهند.

 

وی عنوان کرد: همچنین شهرداری های پلدختر و معمولان افرادی را مشخص کنند تا کسی که فوت شده و می خواهند آن را دفن کنند تمام مدارک لازمه را از صاحب و بازماندگان فرد متوفی اخذ کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات