معاون وزیر آموزش و پرورش:

لرستان خبر: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: شش هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در حوزه احداث فضاهای آموزشی، ورزشی و پرورشی در نقاط مختلف کشور درحال اجراست.

به گزارش لرستان خبر ، ˈمرتضی رییسیˈ روز پنج شنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور در خرم آباد، افزود: این پروژه ها در قالب 31 هزار کلاس درس با زیر بنای شش میلیون

متر مکعب در نقاط مختلف کشور اجرا می شوند.

وی تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها حدود 30 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

رییسی با اشاره به اینکه در حال حاضر به ازای هر دانش آموز، نیم متر مربع فضای آموزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد، اظهار کرد: همچنین 20 درصد از مجموع این پروژه ها با مشارکت خیرین مدرسه ساز به صورت 100 درصدی و یا مشارکتی درحال احداث و تکمیل هستند.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برهمین اساس، مجموع کلاس های درس دردست احداث مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در قالب این پروژه ها، پنج هزار و 700 کلاس می باشد.

رییسی با اشاره به سیاست آموزش و پرورش مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام مدرسه سازی و عدم اجرای پروژه های جدید، گفت: تلاش می کنیم با تامین اعتبارات ملی و عمرانی در سطح استانها، بخشی از پروژه های عمرانی نیمه تمام فضاهای آموزشی و پرورشی کشور تکمیل و به بهره برداری برسند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به بند سه تبصره قانون بودجه سال 93 افزود: پروژه های نیمه تمام مدرسه سازی به مجمع خیرین مدرسه ساز واگذار خواهد شد که با تکمیل هر پروژه توسط خیرین مدرسه ساز، پروژه به نام فرد خیر ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز کشور در سال گذشته بیش از هفت هزار و 500 میلیارد ریال بوده، اظهار داشت: با توجه به گستردگی مشارکت خیرین مدرسه ساز در سالجاری این تعهدات به طور حتم افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: به طور متوسط در سالهای گذشته 60 درصد تعهدات خیرین مدرسه ساز کشور محقق شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات