مدیرکل محیط زیست استان لرستان عنوان کرد

لرستان خبر: مدیرکل محیط زیست استان لرستان گفت: به دلیل دره ای بودن شهر خرم آباد و موقعیت خاص توپوگرافی استان، محکوم به پذیرش و تحمل ذرات گرد و غبار در مدت زمان بیشتری نسبت به استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه هستیم.

به گزارش لرستان خبر، ˈمحمد حسین بازگیرˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: آلودگی هوا و گرد و غبار برای استان لرستان، یک پدیده تحمیلی و وارداتی است که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان و شهر خرم آباد، ماندگاری بیشتری نیز دراین استان و منطقه دارد.
 

وی با بیان اینکه متاسفانه لرستان و شهر خرم آباد از وجود واحدهای بزرگ صنعتی و آلاینده بی بهره است، اظهار کرد: اما به دلیل دره ای بودن شهر خرم آباد و موقعیت خاص توپوگرافی استان، محکوم به پذیرش و تحمل ذرات گرد و غبار در مدت زمان بیشتری نسبت به استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه هستیم.
 

وی تصریح کرد: ذرات درشت گرد و غبار خیلی زود در اهواز و یا ایلام فرومی نشینند و ذرات با قطر دو نیم میکرون به طور معمول وارد استان لرستان می شوند که هم ماندگاری و هم خطر آلودگی بیشتری دارند.
 

مدیرکل محیط زیست استان لرستان تصریح کرد: یکی از راهکارهای جدی برای مقابله با بروز پدیده گرد و غبار در استان لرستان، توسعه و تقویت فضای سبز به ویژه کمربند سبز حفاظتی در استان است.
 

بازگیر اظهار داشت: همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری و یا اجرای برنامه تعطیلی در روزهای پنج شنبه نیز از دیگر اقدامات موثر برای مقابله با این پدیده و جلوگیری از بروز آلودگی هرچه بیشتر در استان لرستان باشد.
 

مدیرکل محیط زیست استان لرستان تصریح کرد: اقدام در زمینه حمایت جدی از جنگل های منطقه زاگرس و رفع مشکل ایجاد شده در زوال درختان بلوط منطقه نیز از دیگر راهکارهای موثر برای مقابله با پدیده گرد و غبار در مناطق مرزی کشور است.
 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات