معاون پارلمانی رییس جمهور:

لرستان خبر: معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه مشکل بیکاری در راس مطالبات مردم استان لرستان قرار دارد، گفت معضل بیکاری در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد.

به گزارش خبرنگار لرستان خبر از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری روز چهارشنبه در اجتماع باشکوه مردم

شهرستان پلدختر، افزود: نرخ و آمار بالای بیکاری استان لرستان از جمله شهرستان پلدختر به واقع مشکلات

اقتصادی زیادی را برای مردم و دولت ایجاد کرده که باید با یک برنامه ریزی هدفمند و مشخص و همچنین مشارکت فعال و موثر بخش خصوصی، برای ریشه کنی این معضل اساسی چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری در راس مطالبات مردم استان لرستان قرار دارد، اظهار کرد: برهمین اساس

، رشد و توسعه اقتصادی استان لرستان با هدف رفع معضلات و مشکلات ناشی از آن ، به ویژه معضل بیکاری در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد.

انصاری تصریح کرد: برای برون رفت از این مشکل و همچنین ایجاد تحرک و پویایی در حوزه های اقتصادی استان، باید با تدبیر و برنامه ریزی علمی و کارشناسی و بهره مندی از توان و ظرفیت نیروی انسانی بومی و کارآمد استان به خوبی استفاده شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: امروز برنامه دولت تدبیر و امید در چارچوب یک سیاست منطقی و مدبرانه مبنتی بر اقتصاد مقاومتی است چراکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود و کاهش نرخ بیکاری کشور، اجرای اصل اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام انصاری افزود: به عقیده من راهکار اصلی درمان بیماری اقتصاد کشور، اجرای یک بسته سیاستی کارآمد است که در آن باید از ظرفیت نیروها و امکانات موجود در کشور به خوبی استفاده شود.

وی یکی از مهمترین برنامه های دولت برای تامین اعتبارات و منابع مالی موردنیاز برای رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی دانست و افزود: اگر زمینه مناسب برای مشارکت و سرمایه گذاری اقتصادی چهار میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور را در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی فراهم کنیم، به یقین شاهد بروز تحولی اساسی در حوزه های تولیدی، صنعتی و اقتصادی کشور با ایجاد فرصت های شغلی مولد خواهیم بود.

وی با بیان این که جلوگیری از خام فروشی نفت و رفع موانع سرمایه گذاری از دیگر برنامه های دولت تدبیر امید است؛ افزود: کشور ترکیه با تدبیر و سرمایه گذاری غیر دولتی توانست از تورم سه رقمی رها و 100 درصد بودجه خود را از مالیات تامین کند.

به گفته وی، باید براساس مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از خام فروشی نفت فاصله گرفت و آن را به مشتقات دیگر تبدیل و عرضه کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری، انسجام و همراهی ملی را رمز پیروزی و موفقیت در عرصه های مختلف دانست و گفت: دولت دکتر روحانی، دولتی فراجناحی است که تمایل دارد از ظرفیت همه جناح های سیاسی کشور بهره مند شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات