نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در حادثه هفت تیر شهید بهشتی رفع مظلومیت شد، گفت: اگر حادثه هفت‌تیر اتفاق نمی‌افتاد شهید بهشتی همواره مظلوم می‌ماند و عظمت او برای مردم آشکار نمی‌شد.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار کارکنان دادگستری خرم‌اباد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی اظهارداشت: حادثه هفتم تیر یک حادثه بسیار ‌عظیمی برای مردم بود که در آن 72 نفر از مسئولان نظام اعم از قوه مجریه، قضاییه و دیگر نهادها به فیض شهادت رسیدند و انقلاب نیز به مسیر خود ادامه داد.

 

وی عنوان داشت: یکی از آثار ارزشمند حادثه هفت تیر آشکار شدن چهره منافقان بود و نقاب از چهره منافقان زمان برداشته شد.

 

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: شهید بهشتی یک شخصیت فقیه اسلام‌شناس، مدیر توانمند، عالمی وارسته، اهل طرح و برنامه و... بود که برای نظام ایران یک سرمایه بزرگ تلقی می‌شد.

 

میرعمادی با بیان اینکه از اهداف مهم بعثت پیامبران الهی اقامه حق و اجرای عدالت بوده است، گفت: از نظر اسلام، حکومت و قضاوت برای اقامه حق و اجرای آن بوجود آمده است.

 

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: کار دستگاه قضایی مبارزه با ظلم و ناحقی است بنابراین دستگاه قضایی تشکیل شده تا جلوی ناحقی و ظلم‌ها را بگیرد.

 

وی بیان داشت: دستگاه قضایی نقطه اتکاء مردم برای اجرای حق و اقامه عدالت است بنابراین بالاترین عبادت در اسلام نیز همین است.  فلسفه قیامت و معاد، اقامه حق و اجرای عدالت است زیرا اجرای عدالت اساس و پایه همه چیزها است

 

میرعمادی با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهمی که دستگاه قضایی باید انجام دهد اقامه حق و اجرای عدالت است، اضافه کرد: برای اجرای عدالت و اقامه حق نیاز به یه قانون عادلانه مانند قوانین مبتنی بر قران و سیره اهل‌بیت هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان متذکر شد: دستگاه قضایی‌ای سالم و قوی است که براساس عدالت و حق بنا شود زیرا دستگاه قضایی براساس عدالت عمل نکند ممکن نیست که خوشبختانه دستگاه قضایی ما سالم‌ترین دستگاه در جامعه است.

 

وی گفت: شرایطی که برای دستگاه قضایی در نظر گرفته شده است این است که قضاوت از شعون الهی و ولایت باشد بنابراین قاضی باید از هوا و هوس دور باشد زیرا اینها مانع اجرای عدالت هستند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات