رئیس آموزش و پرورش شهرستان دورود:

لرستان خبر: رئیس آموزش و پرورش شهرستان دورود گفت: استان لرستان یکی از مناطقی است که میزان بی‌سوادی از میانگین کشور در آن بیشتر است، گفت: باید همه ارگان‌هایی که می‌توانند در این راه کمک کنند، همکاری بیشتری در راستای تحقق اهداف شورای نهضت سواد‌آموزی داشته باشند.

لرستان خبر، اصغر فلاحی عصر امروز در جلسه شورای نهضت سوادآموزی شهرستان دورود با بیان اینکه در طول سال 92 در شهرستان دورود حدود 480 نفر زیرپوشش‌ نهضت سوادآموزی شهرستان بوده‌اند و در برنامه‌های آن شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: از این میزان بیش از 320 نفر انتقال پایه داشته و روند سوادآموزی آنها مثبت بوده است.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دورود با اشاره به افراد کم‌سواد که تحصیل خود را در دوره ابتدایی رها کرده‌اند، اضافه کرد: کتاب‌هایی به منظور آموزش خودخوان و مطالعه در اختیار این افراد قرار داده‌ایم.

 

فلاحی با اعلام افزایش دو برابری افراد تحت آموزش در سال 93 نسبت به دوره مشابه سال گذشته، متذکر شد: جمعیت سوادآموزان در سال 93 به 800 نفر رسیده‌اند.

 

وی با اشاره به مشکلات نهضت سوادآموزی در شهرستان دورود و استان لرستان یادآور شد: بی‌انگیزگی افراد واجدشرایط، کمبود امکانات و همچنین مهاجرت افراد از روستا به شهر یا برعکس از عمده مشکلات است.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دورود با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی برای سوادآموزان توسط نهضت سوادآموزی، ابراز کرد: امیدواریم همه دستگاه‌ها برای مقابله با مشکلات موجود همکاری‌ها لازم را با شورای نهضت سوادآموزی شهرستان داشته باشند، چراکه باید به دنبال ریشه کن کردن بی‌سوادی در جامعه باشیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات