معاون اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

لرستان خبر: معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: باید تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی به منظور پاسخگویی به حقوق شهروندی، دفترچه راهنما و منشور حقوق سازمانی برای ارائه خدمات به ارباب رجوع را تهیه کنند، همچنین باید سایت اطلاع‌رسانی پایه‌ریزی شود و بروزرسانی آن همواره انجام گیرد.

لرستان خبر، ماشاالله بهاروند عصر امروز در کارگروه صیانت از حقوق شهروندی که با حضور معاون سیاسی استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: در جلسات رسمی که با حضور کارشناسان و اعضای کارگروه به منظور تبیین حقوق شهروندی تشکیل شد، دو مبحث کوتاه کردن خدمات عمومی به مردم در راستای فرهنگ و مدیریت جهادی و جلوگیری از همپوشانی و موازی کردن کار دستگاه‌ها به منظور استفاده از توان تمام دستگاه‌های اجرایی مصوب شد و ماحصل نتایج جلسات به دبیرخانه کارگروه برای تصویب و ارائه راه‌حل ارسال شده است.

 

وی ادامه داد: توسعه خدمات الکترونیکی در ادارات و آموزش آن به ارباب رجوع به منظور تسریع در امور باید در دستورکار ادارات قرار گیرد.

 

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: صدا و سیما موظف است، برنامه‌ریزی مدونی برای ساخت برنامه‌هایی در خصوص آموزش حقوق شهروندی و آگاهی بخشیدن به عموم مردم برای دفاع از حقوق شهروندی داشته باشد.

 

بهاروند در خصوص بحث عفاف و حجاب، بیان داشت: برگزاری نمایشگاه مد و لباس در جهت پایه‌گذاری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مؤثر است و با بهره‌گیری از احادیث بزرگان دینی و انجام تبلیغات محیطی مناسب می‌توان به نتایج مثبتی دست یافت.

 

وی بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه باید در زمینه برگزاری نمایشگاه مد و لباس در جهت پایه‌گذاری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

 

در ادامه این جلسه، معاون سیاسی استاندار لرستان نیز عنوان داشت: کمیته‌های چهارگانه در خصوص بحث صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شده که این جلسه به منظور ارائه برنامه‌های عملیاتی کمیته‌ها به صورت مدون و با ارائه تقویم مشخص برگزار می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات