نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: باید شهرداری فعالیت های فرهنگی و اصول دینی را در سطح شهر مورد توجه جدی قرار دهد و به مسأله مبلمان شهری مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی اهتمام داشته باشد.

لرستان خبر، حجت الاسلام میرعمادی امروز در دیدار با کارکنان شهرداری خرم آباد  با تبریک روز شهرداری به کارکنان شهرداری خرم آباد اظهار کرد: کارکنان شهرداری و زحمت کشان شهرداری مظلوم واقع شده اند زیرا این افراد به طور شبانه روزی فعالیت می کنند اما در مدت چند سال اخیر هیچ گونه مراسمی برای این کارکنان انجام نشده است و این نخستین دیدار من با کارکنان شهرداری خرم آباد است.

 

وی افزود: شهرداری بیش از 50 وظیفه را برعهده دارد که همه مردم این وظایف را از چشم شهرداری ها می بینند که از جمله این وظایف می توان به زیباسازی و نظافت فضای شهر اشاره کرد.

 

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: یکی از درس های ماه مبارک رمضان این است که ما خداوند را بزرگ ببینیم و خود را در برابر خداوند کوچک ببینیم و به عظمت پروردگار پی ببریم و در این ماه به عظمت و قدرت خداوند و همچنین عجز و ناتوانی خود اعتراف کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: شهرداری محل خدمتگزاری مستقیم مردم است زیرا مردم از ابتدای روز تا آخر شب با خدمات و فعالیت های شهرداری در سطح شهر سروکار دارند و از این رو عملکرد شهرداری سبب رضایت یا نارضایتی مردم می شود و لذا شهرداری ها باید با فعالیت صحیح خود رضایت مندی مردم را به ارمغان بیاورند.

 

وی اظهار کرد: در جامعه اصل مردم و رضایت مردم است که نجابت مردم در نادیده گرفتن کبر و غرور ما نباید بهانه ای برای کم کاری باشد و باید در زمینه خدمت به مردم از سخت گیری های بی جا و سر در گم کردن مردم دوری کرد.

 

حجت الاسلام میرعمادی افزود: عدم توجه به مردم نشانه درماندگی و بیچارگی است و از این رو باید نسبت به کار مردم تسهیل و تسریع کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: شهرداری ها در معرض افراد سودجو و فرصت طلب هستند که در کارهایی مانند تغییر کاربری زمین و پرداخت عوارض شهرداری به دنبال دریافت مجوز هستند و باید با این افراد برخورد جدی داشته باشیم و دست افراد واسطه را قطع کنیم.

 

وی گفت: متأسفانه میزان سفارشات در شهرداری ها بسیار زیاد است و یک مدیر شهرداری در برابر سودجویان در آسایش نیست که به کار خود بپردازد.

 

حجت الاسلام میرعمادی اظهار کرد: باید با ویژه خواران و رانت خواران به طور جدی مبارزه و برخورد کرد و با افرادی که بودجه های کلان را دریافت می کنند و برای عمران و آبادانی شهر تلاش نمی کنند برخورد جدی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: نکته بسیار مهم دیگر مسأله توجه به فضای سبز و توسعه فضای سبز شهری است، که متأسفانه زندگی در شهرها دچار مشکل شده است و محیط زیست شهری دچار آفت بزرگی شده است که باید مسأله محیط زیست و فضای شهری را مورد توجه ویژه قرار داد زیرا حیات مردم و زیبائی شهر به این فضای سبز بستگی دارد و اگر فردی در جامعه بر اثر بیماری جان خود را از دست دهد، کسی که در مورد فضای سبز کوتاهی کرده است در مرگ آن شریک است.

 

وی بیان کرد: فضای سبز بسیار اهمیت دارد و ما باید با جدی گرفتن درختکاری و حفظ درختان موجود در سطح شهر، شهری با نشاط و زنده داشته باشیم و از قطع کردن درختان کهنسال جلوگیری کنیم و نسبت به این مسائل حساسیت فراوان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: کارها و فعالیت های شهرداری در بعد فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و در تقویت فرهنگ مردم نیز بسیار مؤثر است زیرا شهرداری ها تنها مسئول نظافت و زیباسازی شهر نیست بلکه در فرهنگ و اخلاق جامعه نیز نقش اساسی دارد که در روایات دینی بسیار بر این مسائل تأکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ساخت و سازهای نامناسب در سطح شهر خرم آباد بیان کرد: برخی از آپارتمان های ساخته شده در سطح شهر اصول ساخت و ساز شهری در آن به خوبی رعایت نشده است که توسط شهرداری باید مورد نظارت قرار گیرد لذا فرهنگ شهر توسط شهرداری شکل می گیرد زیرا هرکس که وارد شهر می شود می تواند فرهنگ شهری را از فعالیت های فرهنگی شهرداری متوجه می شود.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به سخنی از آیت الله مطهری که انسان ها یا خود را مسئول می دانند یا نسبت به مسائل بی تفاوت هستند اظهار کرد: همکاری بین شهرداری و شورای شهر سبب پیشرفت شهر می شود و همه این افراد باید خود را در برابر جامعه مسئول بدانند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: در جامعه اصل مردم هستند و باید در برابر مردم همه احساس مسئولیت کنند و سیاست تعاون و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و با خدمت به مردم امید را در دل مردم زنده کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات