نایب‌رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه کشور:

لرستان خبر: نایب‌رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر هفت هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد در سطح کشور وجود دارد که 2 هزار نفر به خاطر بدهکاری مهریه در زندان ها هستند.

لرستان خبر، علی‌اکبر یساقی پنجشنبه شب در حاشیه مراسم جشن گلریزان استان لرستان در خرمآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ایران اسلامی سال گذشته 30 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان کمک کردهاند که هفت هزار زندانی با این اعتبار در سطح کشور آزاد شده است.

 

وی عنوان داشت: پیشبینی ما برای امسال افزایش 30 درصدی این مبلغ از سوی خیرین و کمک‌کنندگان به آزادسازی زندانیان است.

 

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر هفت هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد در سطح کشور وجود دارد که برای آزادی این تعداد زندانی نیاز به 400 میلیارد تومان اعتبار داریم.

 

یساقی با اشاره به اینکه در سال جاری با همت بلند مردم نوعدوست ایران اسلامی 184 جشن گلریزان در سطح کشور برگزار میشود، گفت: هر سال مردم کمک بزرگی به زندانیان جرائم غیرعمد میکنند که انتظار داریم، امسال این کمکها بیشتر شود.

 

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد زندانی 1300 نفر بر اثر تصادفات، دو هزار نفر بدهکار مهریه، سه هزار و 250 محکومی، 200 نفر موارد کارگاهی و... هستند.

 

وی بیان داشت: طبق آمار پزشکی قانونی در سال 92 یک‌هزار و 900 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادهاند.

 

این مسئول یادآور شد: یکی از اقدامات ستاد دیه کشور اصل قانون بیمه اجباری شخص ثالث بوده که همین امر باعث شده است، طی پنج سال گذشته آمار زندانیان تصادفی از 50 هزار نفر امروز به 300 هزار نفر برسد.

 

 یساقی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون 800 هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادهاند.

 

وی عنوان کرد: وقتی یک زندانی آزاد میشود، این آزادی برای یک خانواده است و تعدادی از  مردم این سرزمین به آزادی دست پیدا میکنند، بنابراین مردم  ما باید این امر را همواره در نظر داشته باشند و به آزاد شدن یک زندانی فکر کنند.

 

این مسئول یادآور شد: اگر ما از اول برنامهای برای کاهش آمار تصادفات با فرهنگسازی برای مردم خود تدوین کنیم، نیازی به کمک و این نوع پول جمع کردنها نداریم.

 

یساقی ادامه داد: یک هزار و 300 زندانی تصادفی در سطح کشور وجود دارد، این در حالی است که سالانه 23 هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست میدهند، بنابراین ما باید به این مسائل توجه بیشتری داشته باشیم.

 

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون 4 میلیون نفر بر اثر تصادف مجروح شدهاند، گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ما باید برای امر فرهنگسازی به ویژه در عرصه رانندگی برنامه‏های در الویت قرار دهیم، زیرا بیشتر این تخلفات و زندانیان جرائم غیر عمد در کشور بر اثر تصادفات هستند.

 

این مسئول در پایان اذعان داشت: مردم باید مطالبات خود را از بیمهها پیگیری و در این زمینه کوتاهی نکنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات