رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی لرستان خبر داد

لرستان خبر: رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی لرستان از انهدام یک باند سرقت خودرو در شهرستان خرم‌آباد خبر داد. در مجموع 8 نفر از سارقان این باند دستگیر شدند و تاکنون به 118 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

لرستان خبر، قدرت‌الله دالوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد در خصوص باند بزرگ سرقت خودرو در این شهرستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی لرستان با تحقیقات پلیسی و فنی پی برده‌اند که تعدادی از افراد مبادرت به سرقت خودرو در استان لرستان و سایر استانها کرده‌اند که در این خصوص با تشکیل جلسه‌ای در شورای عملیاتی قرارگاه مبارزه با سرقت به صورت ویژه این امر در دستور کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

 

وی عنوان داشت: تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر مأموران پلیس آگاهی استان لرستان در نهایت مثمرثمر شد و مشخص شد که یک باند حرفه‌ای در این زمینه اقدام به سرقت خودرو می‌کند.

 

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی لرستان یادآور شد: با استفاده از منابع خبری و اقدامات فنی و کنترل پارکینگ‌ها خودروهای تصادفی و کنترل مجرمان حرفه‌ای سند نمره کردن خودروها و با تشکیل اکیپی با هماهنگی مرجع قضایی محل سکونت سرکرده باند شناسایی و منزل وی مورد بازرسی قرار گرفت.

 

دبیر قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی لرستان بیان داشت: در این شناسایی سرکرده باند به همراه 5 نفر دیگر از سارقان دستگیر شدند و در بازرسی از منزل آنها تعداد 8 دستگاه  خودرو به همراه اسناد و مالکیت جعلی و تعدادی قولنامه که و یک قبض سلاح کلاشینکف به همراه 8 تیر جنگی نیز کشف شد.

 

دالوند تصریح کرد: در بازرسی دیگر تعداد دو نفر شناسایی و دستگیر شدند که در بازرسی از منزل آنها تعداد 7 دستگاه خودرو نیز کشف شد.

 

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی لرستان گفت: از این تعداد تاکنون 79 دستگاه خودروی مسروقه کشف و قطعات خودرو نظیر درب، گیربکس، موتور، داشبورد و ... کشف شده است.

 

وی یادآور شد: این باند سرقت خودروها را در استان لرستان، تهران، مرکزی، قم و خوزستان به فروش می‌رساندند.

 

دالوند با بیان اینکه، این افراد به همراه خودروهای کشف شده به دستگاه قضایی جهت رسیدگی به پرونده آنها ارجاع شدند، گفت: هنگام خرید اتومبیل باید مشخصات کامل از قبیل شماره موتور شاسی، اتاق، رنگ و مدل با اسناد صحیح و کارت خودرو مطابقت داشته و آدرس محل کار و سکونت فروشنده را به دست آورید و از کارشناسان خبره نیز در این زمینه مردم باید استفاده کنید.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات