وقتی مسئولان لرستانی فقط شعار می دهند

اگر شما سری به کوچه های این استان خصوصا در مرکز استان بزنید می بینید که به جای استفاده از نام و اسامی شهدا و بزرگان این استان مسئولین مربوطه کوچه ها و خیابان ها را با اسامی دیگر آن مزین می کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان در همایش تجلیل از آزادگان لرستانی اسامی شهدا در کوچه و برزن را یکی از مظاهر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و حماسه ی جانبازان برشمرد و گفت: اگر یک روز فرا برسد که نام شهید را کوچک کردند و اسم دیگر را بزرگ شده و جای آن آوردند قطعاً آن روز ، روز مصیبت ماست و خدا نکند روزی نام شهدا و جانبازان کم رنگ شود .

 

در مورد این سخنان مراد روشنی باید به وی متذکر شویم که متاسفانه شاید شما بی خبر باشید که این مصیبت چندی است که گریبانگیر کوچه ها و خیابان های این استان شده است.

 

اگر شما سری به کوچه های این استان خصوصا در مرکز استان بزنید می بینید که به جای استفاده از نام و اسامی شهدا و بزرگان این استان مسئولین مربوطه کوچه ها و خیابان ها را با اسامی دیگر آن مزین می کنند.

متاسفانه این مسئله در مورد محلات جدید خرم آباد همانند گلدشت، کوی جهادگران، دره گرم و ... به شدت دیده می شود و شهرداری به بهانه این که کوچه های یک خیابان باید نام واحد داشته باشند به جای استفاده از اسامی شهدا که پس از انقلاب اسلامی به عنوان فرهنگ بسیار خوب اجرا شد از اسامی چون نسترن، نسرین نرگس و... استفاده می کنند.

 

متاسفانه علاوه بر نامگذاری محله های جدید با اسامی طبیعت محله های قدیمی همچون پشته حسین آباد که در سالیان قبل با اسامی شهدایی از همان محله نامگذاری شده نیز تغییر کرده و به نامهای پاکدشت و پاکمهر نامگذاری شده اند که مشخص نیست این نامگذاری به چه دلیلی صورت گرفته است؟

 

باید بدانیم استفاده از نام شهدا برای خیابان ها و کوچه ها علاوه بر احترام به مقام شهید می تواند در ترویج فرهنگ و ایثار خصوصا نسل جدید که جنگ را ندیده و لمس نکرده اند موثر باشد.

 

در پاسخ به شهرداری مبنی بر اسم واحد گذاشتن بر کوچه باید گفت آیا نمی شود کوچه های یک خیابان را با نام شهدا و با اسم واحد نامگذاری کرد و همانند بسیاری از شهرهای بزرگ آیا نمی شود به عنوان مثال کوچه های یک خیابان را به نام کوچه شهید مصطفی زاده یک، شهید مصطفی زاده 2 و ... نامگذاری کرد.

 

در پایان باید گفت آقای روشنی مدیر کل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اگر واقعا احساس می کنید روزی که کوچه ها به اسم شهدا نباشد آن روز مصیبت است به عنوان متولی امور شهدا و ایثارگران در این استان شهید پرور نباید دست روی دست بگذارید و نظاره گر این حرکت ناثواب باشید.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • نسیانی ها

    اگر برای شهدا و خانواده هایشان کاری نمی کنیم لااقل با یاد و نام آنها تسلی دلشان باشیم. هی

نظرات