استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: در سال‎های گذشته کار غیرکارشناسی و احداث زیرگذر میدان 22 بهمن به جای روگذر در این منطقه باعث خشک‎ شدن چشمه دائمی دریاچه کیو شهرستان خرم‎آباد شده است.

لرستان خبر، هوشنگ بازوند شنبه شب در جمع خبرنگاران در خرمآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت با بیان اینکه دریاچه کیو یکی از مناظر زیبا و چشماندازهای شهرستان خرمآباد بوده است، اظهار داشت: در سالهای گذشته کار غیرکارشناسی و احداث زیرگذر میدان 22 بهمن به جای روگذر در این منطقه باعث خشکشدن چشمه دائمی دریاچه کیو شهرستان خرمآباد شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه عامل خشکشدن آب دریاچه کیو احداث زیرگذر این منطقه بوده است، گفت: متاسفانه امروز در این خصوص دیگر کاری از دست ما بر نمیآید، اما سال گذشته توانستهایم آب چشمه گلستان که در هر ثانیه 120 لیتر آب تولید میکند را به این دریاچه انتقال دهیم.

 

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر هدررفت این دریاچه بسیار زیاد است که باید کف آن سطحهای لاستیکی و طرح موزیکال کار شود تا بتوانیم جلوی هدررفت آن را بگیریم، زیرا در حال حاضر 60 درصد آب این دریاچه پرت میشود که با اجرای این طرحها میتوان به صورت سابق 40 تا 50 لیتر آب در ثانیه به این دریاچه تزریق کرد.

 

بازوند متذکر شد: سال آینده طرح سدهای لاستیکی و موزیکال برای دریاچه کیو تعریف شده که در مجموع بیش از 13 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

استاندار لرستان در خصوص بام لرستان افزود: این مکان میتواند یک ظرفیت خوب برای استان باشد، از این رو باید به صورت ویژه این ظرفیت دیده شود.

 

وی بیان داشت: مناقصه این مجموعه برای ساماندهی آن برگزار شده است که به زودی سرمایهگذار آن مشخص میشود.

 

این مسئول به بحث دهکده المپیک اشاره و اضافه کرد: این دهکده 265 هکتار است که پیشنهاد ما به وزیر ورزش و جوانان این بوده که 70 هکتار از آن را آزاد کند تا به بخش خصوصی واگذار شود و از طریق فروش این زمین بتوانیم، مابقی دهکده المپیک را تکمیل کنیم.

 

بازوند ادامه داد: سالن دوومیدانی این دهکده با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز شده که امیدواریم سرمایهگذاران به زودی مشخص شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات