قانونی که فقط برای دیگران است

متاسفانه این داربست ها اغلب در مسیرهای پر رفت و آمد شهر و گاهی در حاشیه پیاده روها نصب می شود که با وضعیت موجود پیاده روهای خرم آباد که حتی برای عبور رهگذران هم با مشکلاتی همراه است این بنرها هم مشکلی برای شهروندان هستند.

چند سال پیش شهرداری خرم آباد همانند بسیاری از شهرهای دیگر کشور برای مقابله با بی نظمی ناشی از نصب بنر در میادین و معابر شهر اقدام به نصب استندهای تبلیغی در سطح شهر خصوصا میادین نمود که این قانون علاوه بر تقابل با بی نظمی برای شهرداری درآمدی هم به همراه داشت.

پس از نصب این استندهای تبلیغی، شهرداری اقدام به برخورد با نصب هرگونه بنر بر روی داربست در سطح شهر نمود، هر چند این برخوردها در سال های گذشته با نوسان انجام شده و با ضعف و قوت هایی همراه بوده، اما اگر این قانون و اجرای هر چند ضعیف آن نبود اینک در سطح شهر خصوصا در خیابان ها و میادین اصلی شاهد نابسامانی شدیدی ناشی از بنرهای تبلیغی بودیم.

مسئله ای که در سطح شهر به وفور دیده می شود و باعث تاسف است عدم رعایت این قانون توسط خود شهرداری که قانون گذار و مجری این طرح است می باشد.

شهرداری خرم آباد که به علت وجود پروژه ها، اطلاعیه ها و آگهی های که نیاز است مردم از آن مطلع شوند از تمامی ادارات و ارگان های دیگر بنر های بیشتری را در سطح شهر نصب می کند و به ندرت دیده می شود از این قانون خود تبعیت کند و در اغلب موارد این قانون را نقض می کند.

شهرداری خرم آباد در نصب اطلاعیه ها از داربست های فلزی که که مخصوص پروژه های ساختمانی است استفاده می کند که خود این داربست ها و مکان استفاده از آنها بسیار جای نقد دارد.

متاسفانه این داربست ها اغلب در مسیرهای پر رفت و آمد شهر و گاهی در حاشیه پیاده روها نصب می شود که با وضعیت موجود پیاده روهای خرم آباد که حتی برای عبور رهگذران هم با مشکلاتی همراه است این بنرها هم معضلی برای شهروندان هستند.

نصب این بنرها در سطح شهر باعث ناهنجاری و آلودگی بصری در میادین و معابر اصلی می شود و اغلب با نصب این بنرها در فضای سبز موجود در میادین مختصر زیبایی که این میادین دارند را این بنرها از بین می برد.

نکته جالب برخورد شهرداری با متخلفین این طرح است که با پاره کردن بنرها و بردن داربست های متخلفین با آنها برخورد می شود و با قانون شکنان برخورد می شود حال باید پرسید چه کسی باید با خود شهرداری به عنوان متخلف این قانون برخورد کند با دیدن این قانون شکنی به یاد این ضرب المثل می افتیم که حرمت امامزاده را متولی باید نگهدارد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات