گزارش لرستان خبر از دعوای چند ماهه شورای شهر و شهردار خرم آباد/

اختلافات بین شهرداری و اعضای شورای شهر باعث می شود که زمانی را که اعضای شورای شهر باید صرف رسیدگی به مشکلات مردم نمایند را به حاشیه پرداخته و بیشتر صرف باندبازی و اختلافات می شود که دود این کار به چشم مردم می رود.

دی ماه سال گذشته آقای مهرابی توانست از 13 رای اعضای شورای شهر 12 رای را از آن خود کند و به عنوان شهردار خرم آباد منصوب شود.

همه به یاد داریم که انتخاب شهردار خرم آباد چه پروسه طولانی را طی کرد و در روزهای پایانی مهلت قانونی و پس از کشمکش ها و اختلافات فراوان این انتخاب انجام شد.

همان زمان زمزمه هایی به گوش می رسید که عده ای از اعضای شورا چندان هم موافق با این انتخاب نبودند و برای برکناری ایشان در آینده ای نه چندان دور نقشه هایی دارند.

 

امروز پس از حدود 8 ماه از شروع به کار آقای مهرابی اختلافات برخی اعضای شورای شهر با شهردار به اوج خود رسیده است و در این بین اعضای شورای شهر به دو گروه 7 و 6 نفره که مخالف و موافق شهردار هستند تقسیم شده اند.

خرداد ماه سال جاری اعضای شورای شهر خبر از طرح سوالاتی از شهردار خرم آباد به علت برخی عملکردهای وی دادند.

محسن اقبالی رییس شورای شهر از طرح 23 سوال از شهردار خبر داد که این سوال ها را 9 نفر از اعضای شورا پرسیده بودند.

در حال حاضر اعضای شورای شهر اختلافاتی با شهردار دارند که عمده ترین آنها در چند بحث زیر است:

 

یکی از موارد اختلاف بحث آسفالت شهر می باشد. مهرابی شهردار خرم آباد با توافقی که با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام شده قصد دارد پروژه آسفالت شهر خرم آباد را به مبلغ 150 میلیارد تومان به این قرارگاه واگذار نماید که شورای شهر به شدت مخالف این تصمیم هستند و معتقدند که برای تامین این بودجه شهرداری مجبور است بخشی از املاک خود را بفروشد که این به صلاح شهرداری نیست و برخی از این املاک فاقد سند بوده و مشکلات قضایی دارند همچنین شهردار برای تامین این بودجه باید تعدادی از جایگاه CNG را به فروش برساند که اعضای شورای شهر اعتقاد دارند که فروش این جایگاه ها فعلا غیر قانونی است در حالی که شهردار این موارد را قبول ندارد.

 

از دیگر موارد اختلافی شهردار و شورای شهر پروژه تقاطع غیر همسطح گلدشت است که در همان زمان کلنگ زنی این پروژه نیز اختلافاتی وجود داشت. یکی از ایرادات شورای شهر به این پروژه بودجه در نظر گرفته شده برای احداث این تقاطع است که شورای شهر معتقدند با مبلغی به مراتب کمتر از این مبلغ می توان این پروژه را احداث نمود.

 

همچنین شهردار خرم آباد از تصمیم شهرداری مبنی بر خرید یک تیم برای شهر خرم آباد خبر داده است که شورای شهر با استناد به تجربه قبلی تیم های گهر دورود و کوثر خرم آباد با این تصمیم مخالفند در حالی که همزمان با مخالفت اعضای شورا خبر خرید تیم برای شهر خرم آباد از طریق شبکه استانی توسط رییس شورای شهر خرم آباد منتشر شد.

 

بین شورای شهر و شهرداری اختلافات فراوانی وجود دارد که در این جا مجال پرداختن به همه آنها وجود ندارد اما این اختلافات به حدی واضح است که نماینده محترم ولی فقیه هم در جلسه ای که با اعضای شورای شهر داشت انتقاد خود را از این مسئله عنوان نمود و مانع تراشی برای کار شهردار را ناجوانمردی دانست.

 

متاسفانه در حال حاضر اختلافات بین شورای شهر و شهرداری مانع از خدمت رسانی درست به مردم شده است و این اختلافات به حدی است که در آخرین جلسه برگزار شده در روز 4 شهریور ماه که هفتاد و نهمین جلسه رسمی شورای شهر محسوب می شد به لغو این جلسه منجر شد.

در این جلسه تنها 7 نفر از 13 نفر اعضای شورا حضور یافتند و به علت به حد نصاب نرسیدن، این جلسه لغو شد در حالی که 6 نفر عضو دیگر شورای شهر در یکی از اتاقهای ساختمان برگزاری جلسه نشسته بودند.

 

به نظر می رسد این اختلافات بین شهرداری و اعضای شورای شهر باعث می شود که زمانی را که اعضای شورای شهر باید صرف رسیدگی به مشکلات مردم نمایند را به حاشیه پرداخته و بیشتر صرف باندبازی و اختلافات می شود که دود این کار به چشم مردم می رود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات