مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

شورای شهر معتقد است که این قیمت حدود 5 برابر بیشتر از مبلغی است که کارشناسان برای ساخت این پروژه برآورد کرده اند.

خرداد امسال بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور که قرار بود کلنگ ساخت تقاطع غیر همسطح واقع در میدان بهارستان گلدشت را به زمین بزند که به علت شرایط نامساعد جوی و وزش باد شدید این کلنگ زنی انجام نشد.

از همان ابتدای صحبت از انجام این پروژه زمزمه هایی مبنی بر اختلافات تعدادی از اعضای شورای شهر و شهرداری خرم آباد بر اجرای این پروژه شنیده می شد. حال بعد از گذشت سه ماه از مراسم کلنگ زنی نافرجام این پروژه تنها چیزی که عاید مردم این قسمت از شهر شده است از بین رفتن فضای سبز و درختان این بلوار است.

اختلاف شورای شهر و شهردار خرم آباد روی این پروژه به چند عامل برمی گردد. اول اینکه شورای شهر معتقد است که در مناقصه این پروژه نکات مبهمی وجود دارد که یکی از آن برنده شدن پیمانکاری است که گویا قیمتی بالاتر از نفرات دیگر پیشنهاد داده است و شهرداری به استناد به این نکته که ایشان یکی از پیمانکاران کارکشته است که پروژه هایی ملی را با موفقیت انجام داده است علیرغم قیمت بالاتر،  ایشان را به عنوان پیمانکار این طرح اعلام نموده است و شورای شهر انجام مناقصه را صوری می داند به طوری که علی جهان آرا رییس کنونی شورای شهر خرم آباد در این باره می گوید: «یک روز پیش از این‌که پاکت‌های مناقصه باز شود ماشین‌آلات در میدان گلدشت خرم‌آباد مستقر می‌شود.»

اینکه آیا شهرداری یا هر سازمان دیگر طبق قانون می تواند یک پروژه را به بهانه اینکه فلان پیانکار توان بالاتر و مهارت بیشتری دارد بدون اعتنا به نتایج مناقصه به پیمانکار مورد تایید خود بسپارد را باید کارشناسان و حقوقدانان پاسخ دهند.

اختلاف دیگر شورای شهر خرم آباد و شهرداری روی قیمتی است که این پروژه به پیمانکار سپرده شده است. شورای شهر معتقد است که این قیمت حدود 5 برابر بیشتر از مبلغی است که کارشناسان برای ساخت این پروژه برآورد کرده اند و از نظر ایشان مبلغ کارشناسی این پروژه حدود 22 میلیارد تومان است در حالی که گویا برنده مناقضه مبلغی بیش از 100 میلیارد برای این پروژه پیشنهاد نموده است این قضیه حتی اعتراض مجید کیان‌پور معاون عمرانی استاندار که روزهای قبل برکنار شد را در پی داشت که در نامه ای که تعدادی از خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از آن به عنوان نامه تاریخی نام بردند با استناد به برخی موارد این مناقصه را دچار اشکال دانست.

به نظر می رسد حداقل حقی که مردم دارند توضیح شهرداری خرم آباد در مورد این مناقصه و نحوه واگذاری این پروژه به پیمانکار باشد.

گذشته از این دو اختلاف گویا تعدادی از اعضای شورای شهر خرم آباد در ماهیت این پروژه هم ایراد وارد نموده اند و معتقدند این منطقه از شهر بار ترافیک سنگینی ندارد و اینکه بخواهیم چنین مبلغی را صرف ساخت این پروژه در این مکان کنیم ضرورت ندارد و می توان با این مبلغ نابسامانی های مهمتری را رفع کرد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که در ساخت چنین پروژه هایی بهتراست تامل بیشتری انجام شود و قبل از شروع کار اختلافات حل شود تا ضرر آن به مردم نرسد همانند این پروژه که پس از هیاهوی اولیه بعد از گذشت چند ماه تنها عایدی آن برای مردم قطع درختان و از بین بردن فضای سبز این بلوار باشد در این حالت مردم حق دارند خطاب به این مسئولان بگویند: مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.

DSC01814

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    خوب بود ولی خیلی دیر زدید.
    خبرنگار باید خط مقدم رسیدگی به مشکلات مردم باشه.
    ولی بنده حدود دو ماهه دارم گله مردم رو از وضعیت میدون بهارستان میشنوم ولی شما تازه بهش رسیدگی کردید
    از بچه های لرستان خبر توقع داریم رسانه مردم باشه
    حرف مردم رو بیشتر از حرف مسئولین بشنوه
    مثلا ما کارگر شهرداری داریم 6 ماهه حقوق نگرفته، یا کارگر مسکن و شهرسازی داریم که 8 ماهه حقوق نگرفته، شما باید حنجره اینها در عرصه تولید خبر و رسیدگی باشد
    امیدوارم تغییر رویکرد خاصی توی سایت بدید
    با تشکر
    شهروند

نظرات