عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بروجرد:

لرستان خبر: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بروجرد گفت: اجرای طرح پژوهشی "معرفی مفاخر شهرستان بروجرد به منظور شناسایی و معرفی مفاخر و استعدادهای این شهرستان کلید زده شد که در این راستا کتاب گنجینه مفاخر شهرستان بروجرد چاپ می‌شود.

لرستان خبر، محمد دشتبانی روزبهانی امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طرح شناسایی بزرگان و مفاخر لرستان در واحد دانشگاهی، به منظور شناسایی و معرفی مفاخر و استعدادهای این شهرستان کلید زده شد.

 

وی افزود: با همکاری معاونت پژوهش و فناوری واحد بروجرد و اداره ارشاد این شهرستان قرار است رزومه فعالیت کسانی که در سطح شهر، استان، کشور و جهان دارای مسئولیت، توانایی و یا افتخاراتی بوده یا هستند  جمع آوری و تحت عنوان "کتاب گنجینه مفاخر شهرستان بروجرد" به چاپ برسد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بروجرد تصریح کرد: به همین منظور سایت اینترنتی www.Mafakher-b.ir  جهت جمع آوری این اطلاعات در نظر گرفته شده است.

 

دشتبانی روزبهانی با اشاره به اینکه  بروجرد به سبب فرهیختگانی که در خود پرورش داده به نام "دیار فرزانگان" شهرت پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از جمله مشاهیر این شهر می ‌توان به آیت الله بروجردی از مراجع تقلید بزرگ شیعه در سده چهاردهم هجری قمری، سید محمود طباطبایی بروجردی از فقهای نامدار شیعه، است اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: مهرداد اوستا نویسنده و شاعر معاصر ادبیات فارسی، عبدالحسین زرین‌ کوب ادیب، تاریخ ‌نگار و منتقد ادبی برجسته در ایران معاصر، علامه سید جعفر شهیدی رئیس موسسه لغت‌ نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام و بسیاری از نامداران دیگر از جمله مفاخر شهرستان بروجرد هستند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات