امام جمعه موقت خرم‌آباد:

لرستان خبر: امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: ما باید از جهیزیه و مهریه و مراسم‌های تشریفاتی جلوگیری کنیم تا زندگی در جامعه پایدار شود و پایدار بماند.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم متقی‌نیا، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران گفت: همه شما عزیزان را به تقوا سفارش می‌کنم و در مورد ازدواج‌های امروزی سختگیری و ناهموار کردن راه باعث جدایی خیلی از ازدواج‌ها می‌شود. امروزه دلیل جدایی را موانع اقتصادی می‌‌دانند ولی ما نباید سخت بگیریم زیرا در گذشته هم موانع اقتصادی وجود داشت ولی آنها را آسان می‌گرفتند و از تشریفات جلوگیری می‌کردند.

 

وی خاطر نشان کرد:‌ ما باید یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، شهادت امام جعفر صادق و همه شهدا را گرامی بداریم و جا دارد در این زمینه بگوییم که حق دفاع مقدس ادا نشده و نمی‌شود، کوتاهی کردیم و می‌کنیم و نتوانستیم حق آن شهیدان را ادا کنیم.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت جهانی حضور ریاست جمهوری در سازمان ملل متحد تاکید کرد: فرصت را باید مغتنم بشماریم زیرا ریاست جمهوری اسلامی برای بیان اهداف‌، سیاست‌ها و برنامه‌های منطقی جمهوری اسلامی و دفاع رفته‌اند و در این میان آمریکا و انگلیس اتهام‌هایی علیه ایران زدند که این خود نشانه خوی استکباری آنها است.

 

وی افزود: جا دارد از روستائیان و عشایر و از زحمات فراوان آنها قدردانی کنیم و از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که از آنها حمایت کنند زیرا آنها ذخایر انقلابند و برای جامعه گروهی مؤثر هستند.

 

وی تصریح کرد: نباید آنها را به یک اداره اختصاص دهیم زیرا امور آنها خیلی زیاد است و باید همه ادارات همکاری کنند تا همه اهداف عشایر و روستائیان تحقق یابد و در پایان فرا رسیدن روز جهانگردی، دریانوردی، ناشنوایان گرامی‌ می‌داریم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات