رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بروجرد :

لرستان خبر: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بروجرد گفت: جشن عاطفه‎ها دایرة‎المعارفی از زیباترین واژگانی همچون نوع دوستی، دیگر خواهی و ایثار است.

لرستان خبر، محسن روحبخشان عصر امروز در مراسم جشن عاطفهها در دبستان دخترانه ایثار بروجرد، اظهار داشت: در احادیث، روایات و سخنان بزرگان دین اسلام همواره بر سبقت گرفتن از یکدیگر در انجام کارهای خیر و کمک به همنوع توصیه اکید شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: جشن عاطفهها فرصت خوبی برای ترویج روزافزون ارزشهای اخلاقی و فضائل انسانی نظیر دستگیری از مستمندان و کمک به افراد بیبضاعت و اقشار ضعیف جامعه است.

 

این مسئول با بیان اینکه در این جشن بُعد دیگر خواهی و مهربانی انسانها به معرض نمایش گذاشته می‏‏‏‏‌شود، ادامه داد: برگزاری جشن عاطفهها علاوه بر جنبه مالی آن، موجب تقویت فرهنگ در حوزههای اجتماعی تربیتی میشود.

 

روح‌بخشان بیان کرد: این جشن همچنین فرصتی برای نزدیکی قلوب به یکدیگر و بارش قطراتی از دریای بیکران عاطفه بر سر دانشآموزان نیازمند جامعه است.

 

وی اضافه کرد: خانوادههای آبرومند زیادی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی و فقر مالی در تنگنا و مضیقه قرار دارند و این جشن فرصتی را فراهم میکند تا فرزندان آنها با آرامش خیال و با شروع سال تحصیلی به مدرسه رفته و از علمآموزی عقب نمانند.

 

 رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد یادآور شد: شهروندان نوع‌دوست بروجردی همچنین علاوه بر تأمین مایحتاج تحصیلی ایتام، دست محبت و نوازش خود را بر سر آنها کشیده و از آنها دلجویی میکنند.

 

این مسئول عنوان داشت: مرگ والدین یا فقر آنها نباید موجب عقبماندن دانش‌آموزان از تحصیل و کسب مدارج بالا و ساختن آیندهای درخشان برای آنها شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بروجرد نیز گفت: این جشن نماد خوبی از احساس مسئولیت ملت ایران در مقابل یکدیگر و قشر ضعیف و آسیبپذیر جامعه است.

 

فرزانه کردی اظهار کرد: جشن عاطفهها مصداق خوبی از بارزترین مبانی فرهنگی و اعتقادی نظیر ایثار، مهربانی و انفاق است، بنابراین برگزاری جشن عاطفهها در ابتدای سال تحصیلی پیامآور نوع دوستی، خیرخواهی و کمک به مستمندان برای دانش‌آموزان است.

 

کردی ادامه داد: با نهادینهشدن این فرهنگ غنی در بین دانشآموزان و تداوم آنها در آینده دیگر هیچ دانشآموزی به دلیل فقر مالی از نعمت تحصیل محروم نمیماند.

 

وی تصریح کرد: فطرت کودکان و نوجوانان پاک بوده و آماده پذیرش آموزههای صحیح و پرورش اصول اصیل انسانی و اعتقادی است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از عملکرد خوب آموزش و پرورش بروجرد در جمعآوری کمکها به دانشآموزان بیبضاعت خاطرنشان کرد: مسئولان و معلمان در این نهاد آموزشی و تربیتی همواره بر آموزش و ترویج مبانی فرهنگی در بین دانش‌آموزان اهتمام ورزیدهاند.

 

کردی افزود: مدرسه مکانی برای پرورش و بالندگی افکار دانشآموزان و شکوفای استعدادهای فطری آنها در راه علمآموزی و فراگیری ارزشهای انسانی، ایمانی و اعتقادی است.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشآموزان بروجردی امسال نیز همچون سالهای گذشته به کمک به همکلاسهای و همسالان خود پرداخته و دست یاری انان را به گرمی و مهربانی میفشارند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات