همزمان با نواختن زنگ انضباط اجتماعی /

لرستان خبر: طی مراسمی با حضور فرمانده نیروی انتظامی لرستان، مسئولان و ... زنگ انضباط اجتماعی در مدارس لرستان نواخته شد. در ادامه با هدف توسعه نظم، انضباط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، تفاهمنامه‌ای فی مابین مدیریت آموزش و پرورش و فرماندهی نیروی انتظامی استان به امضا رسید.

لرستان خبر، فرماندار خرم‌آباد ظهر امروز در مراسم نمادین زنگ انضباط اجتماعی که در دبیرستان امیر کبیر خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: ارتباط خوب و موثر دانش‌آموز با پلیس کمک به ایجاد نظم اجتماعی بهتر است.

 

حبیب الله خجسته‌پور عنوان داشت: هر چه ارتباط بین مدرسه و نیروی انتظامی بیشتر شود، رسیدن به نظم اجتماعی و آرامش در جامعه راحت‌تر می‌شود.

 

وی افزود: ارتباط بیشتر نیروی انتظامی و مدارس باعث ایجاد دوستی بیشتر دانش‌آموزان با پلیس می‌شود.

 

فرماندار خرم‌آباد در ادامه با ذکر حدیثی از امام علی (ع) گفت: این امام همام نظم را در کنار تقوا قرار داده است و فرزندان، خانواده و کسانی را که این نامه به آنها می‌رسد، سفارش به تقوای الهی و نظم در کارها نموده است

 

وی در ادامه اظهار کرد: مدرسه بهترین جا برای شما دانش‌آموزان جهت یادگیری نظم اجتماعی و انضباط است و باید در کنار دروس خود به یادگیری نظم و انضباط اجتماعی هم بپردازید.

 

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی استان لرستان گفت: نیروی انتظامی بدون شک به دنبال برقرای ارتباط خوبی با دانش‌آموزان جهت ایجاد نظم و انضباط اجتماعی است.

 

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که در هر جامعه‌ای فقط تبهکاران و خلافکاران از فقدان نظم و انضباط اجتماعی خوشحال می‌شوند و نیروی انتظامی بنا به وظیفه خطیری که بر عهده دارد، دست آنها را از رسیدن به اهداف پلیدشان کوتاه می‌کند.

 

علی احمدی‌تبار با بیان اینکه دانش‌آموزان طیف وسیعی از جامعه را درایجاد نظم اجتماعی به عهده دارند، گفت : پلیس همواره تلاش نموده است از طریق آموزش و پرورش ارتباط خوبی را با دانش‌آموزان جهت معرفی جرائم، تبهکاران و بحران‌های اجتماعی برقرار کند.

 

در ادامه با هدف توسعه نظم، انضباط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، تفاهمنامه‌ای فی مابین مدیریت آموزش و پرورش و فرماندهی نیروی انتظامی استان به امضا رسید، در این تفاهمنامه به مواردی همچون برگزاری اردوهای دانش‌آموزی جهت آگاهی از مضرات اعتیاد، معاشرت‌های غیرمتعارف، شناخت چالش‌ها و معضلات اجتماعی با دعوت از کارشناسان مجرب پلیس، ارتباط مستمر مدیران مدارس با نزدیکترین پاسگاه نیروی انتظامی، برگزاری جلسات آموزش خانواده، اجرای پلیس مدرسه، توزیع کارت همیار پلیس، برپایی نمایشگاه‌های آگاه‌سازی در مدارس، آموزش رفتارهای ترافیکی به دانش‌آموزان، برقراری گشت‌های ویژه در مسیر تردد دانش‌آموزان و ..... اشاره شده است.

 

شرکت کنندگان در این مراسم در ادامه از نمایشگاه عکس نیروی انتظامی که در این دبیرستان برپا شده بود دیدن کردند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات