مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

لرستان خبر: مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: در صورتی‎که آموزش‎های ارائه شده به دانش‌آموزان در مدرسه به عنوان دومین خانه آنها، با آموزش‎های دریافتی از سوی خانواده‎ها مطابقت و همخوانی نداشته باشد، نتیجه و هدف نهایی محقق نمی‎شود.

لرستان خبر، جمشید ابوالفتحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد با تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: آموزش و پرورش بروجرد تکریم بازنشستگان خود را در دستور کار قرار داده و در مناسبتی به همین عنوان از زحمات چندین ساله آنان در حوزه تعلیم و تعلم قدردانی می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: دیدگاه نادرستی که در خصوص بازنشستگان در جامعه رایج است، نیاز به تغییر و بازنگری دارد، چرا که بازنشستگی به معنای ناتوانی و از کار افتادگی نیست.

 

این مسئول ادامه داد: افکار عمومی جامعه باید به سمتی حرکت داده شود که مردم به خصوص قشر جوان خود را از اندوخته‌های علمی و تجربیات ارزنده بازنشستگان بی‌نیاز ندانسته و آنان را فرا روی زندگی قرار دهند.

 

ابوالفتحی اضافه کرد: در بعد خانوادگی نیز استفاده و انتقال اندوخته‌هایی که بازنشستگان و بزرگان خانواده عمر خود را در راه کسب آنان گذرانده‌اند، ضروری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه خانواده در دین مبین اسلام و کشور اسلامی ایران، گفت: خانواده به عنوان نخستین مکان پرورش و تربیت فرزندان جامعه، نقش مهم و تعیین کنندهای در جهت دهی به اهداف و آینده کاری و زندگی آنان دارد.

 

 ابوالفتحی افزود: همسویی و همکاری خانوادهها با اولیاء مدارس و آگاهی آنان از روند تحصیلی فرزندان خود و تلاش در راستای رفع برخی مشکلات تحصیلی، اجتماعی و اخلاقی آنها، جامعه را در برابر بسیاری از ناهنجاری‌ها بیمه میکند.

 

وی اظهار کرد: درک درست خانواده‌ها از شرایط و اقتضای سنی دانش‌آموزان و برخورد صحیح و مناسب در این خصوص، به تقویت پیوند عاطفی آنان با فرزندانشان کمک کرده و شرایط را به گونهای مهیا می‌کند، تا آنان این مقطع سنی را بدون بحران و چالشهای احتمالی که گاه تبعات منفی به دنبال دارد، پشت سر بگذارند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات