آب گرفتگی شدید معابر علیرغم هشدار هواشناسی

متاسفانه به رغم هشدارهای لازم و همچنین برگزاری جلسات متعدد به منظور آمادگی ورود به فصل بارندگی ها در خرم آباد همچنان این شهر از معضل آبگرفتگی رنج می برد به طوریکه در همان ساعات اول شروع بارشها بسیاری از خیابانهای شهر خرم آباد تبدیل به رودخانه شدند.

به گزارش لرستان خبر بارش باران و تگرگ در 48 ساعت گذشته در شهرهای مختلف استان علاوه بر آب گرفتگی معابر و مشکلاتی که برای  مردم ایجاد نموده،خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌ها به خصوص در بخش راه وارد کرده است.

بر اثر آبگرفتگی راه‌های اصلی و فرعی متاسفانه خساراتی زیادی به آنها وارد شده است.

 

 

ریزش قطعات سنگ در برخی محورهای ارتباطی لرستان

 

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه به دنبال این بارش ها شاهد ریزش قطعات سنگ در برخی محورهای ارتباطی استان و جاری شدن سیلاب در محورهای اصلی ترانزیتی بوده ایم، تصریح کرد: این امر برای دقایقی محورهای بین شهری را با مشکل جدی برای تردد مواجه کرد.

 

رضا آریایی با تاکید بر اینکه طی روز گذشته شاهد ریزش قطعات سنگ در محورهای ارتباطی خرم آباد - پلدختر، خرم آباد - کوهدشت، آزادراه پل زال، چغلوندی و نورآباد بوده ایم، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای تردد در این مسیرها وجود ندارد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تردد در تمام محورهای استان برقرار است، افزود: همچنان بارش باران به صورت پراکنده در نقاط مختلف لرستان ادامه دارد.

 

آریایی یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته تمام پرسنل آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و پلیس راه در سراسر استان مشغول عملیات امداد رسانی بوده اند.

 

وی با اشاره به قطع برق در برخی مناطق استان به علت رعد و برق از جمله برخی مناطق شهرستان بروجرد گفت: در این رابطه بلافاصله پرسنل شرکت توزیع برق برای رفع مشکل وارد عمل شدند و در حال مرمت خرابی ها هستند.

 

طی 48 ساعت گذشته بارش باران در مرکز لرستان آغاز شده که در برخی ساعات روز این بارندگی به صورت تگرگ بوده است و همین امر منجر به آبگرفتگی معابر و اختلال در عبور و مرور مردم و وسایل نقلیه شد.

 

                8

هشدار هواشناسی استان از چند روز قبل

 

محمد ناصر هاشمي مدير کل هواشناسی استان لرستان در روزهای گذشته با ارائه هشدارهایی به دستگاههای مرتبط گفته بود که در به علت بارش باران در روزهای گذشته رعايت مواردی مانند اجتناب از تردد در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها و همچنین جلوگیری از چراي دام در مناطق مستعد سيل و رعد و برق توصیه می شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت پاک سازي کانال، آبراهه، مسيل، رودخانه، راه هاي خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها در سطح شهرها گفت: کنترل ايمني مربوط به مقاومت تاسيسات و خطوط انتقال نيرو، خودداري از تردد در مجاورت ساختمان هاي نيمه كاره، فرسوده و درختان کهنسال، تقويت سقف هاي موقت و روکش نايلوني خزانه هاي کشاورزي از دیگر توصیه های اعلام شده است.

 

این سخنان در حالی مطرح می شود که متاسفانه به رغم هشدارهای لازم و همچنین برگزاری جلسات متعدد به منظور آمادگی ورود به فصل بارندگی ها در خرم آباد همچنان این شهر از معضل آبگرفتگی رنج می برد به طوریکه در همان ساعات اول شروع بارشها بسیاری از خیابانهای شهر خرم آباد تبدیل به رودخانه شدند.

 

خاموش شدن خودروها در معابر پر از آب

 

خاموش شدن خودروها در میان آبگرفتگی شدید خیابانها و مشکل جدی مردم برای تردد در سطح معابر از جمله مشکلاتی بود که از شامگاه دوشنبه مردم را درگیر کرد تا بسیاری از مردم به ناچار زیر بارش شدید باران از رودخانه های ایجاد شده در سطح شهر عبور کنند.

این وضعیت باعث شد که زیرگذرهای و پل های موقت خرم آباد که بار بیشتر ترافیک شهر را به دوش می کند در ساعات اولیه صبح سه شنبه به علت آب گرفتگی شدید شده و عملا به بن بست تبدیل شوند.

 

خرم آباد به عنوان شهری که در میان دره شکل گرفته و در مرکز آن نیز رودخانه ای بزرگ جاری است در پی هر بارندگی با سرازیر شدن آب از کوههای اطراف به سمت مرکز شهر با معضلی به نام آبگرفتگی در حالت خوش بینانه و سیلاب در حالت نسبتا بدبینانه ای مواجه است و این امر نکته ای است که باید در برنامه ریزی و مدیریت شهری مورد توجه دست اندرکاران امر قرار گیرد.

                    3

بسیج نیروهای شهرداری برای رفع مشکل

 

محرابی در گفت‌وگو با لرستان خبر، اظهار کرد: به علت بارش باران در چند روز اخیر خصوصا در 24 ساعت گذشته سطح رواناب در شهرستان خرم آباد به شدت بالا آمده و باعث آب گرفتگی معابر شده است.

 

شهردار خرم آباد افزود: در 24 شبانه روز گذشته سعی کرده ایم با بسیج تمامی نیروها و ماشین آلات خرم آباد مشکلات ایجاد شده در سطح شهر را رفع نماییم و عبور و مرور را به حالت عادی برگردانیم.

 

محرابی گفت: از تمامی همشهریان به ویژه رانندگان محترم تقاضا داریم که از عبور و مرور غیر ضروری در سطح شهر پرهیز نموده و از پل های موقت که دچار آب گرفتگی شده اند عبور نکرده و تنها از مسیرهای مشخص شده توسط مسئولین مربوطه رفت و آمد کنند.

 

وی عنوان کرد: از همشهری های می خواهیم در صورت آب گرفتگی منازل خود در سریع ترین زمان ممکن با شماره تلفن های 125 و 137 تماس بگیرند.

                  6

کشته شدن 4 نفر در اثر سیلاب

 

به علت سیلابی شدن محور خرم‌آباد به پلدختر در 30 کیلومتری این محور در منطقه شوراب ویسیان به علت طغیان رودخانه فرعی، پلی که در این نقطه وجود داشت نتوانست آب را به خوبی هدایت کند و این آب وارد محور اصلی شده که در این بین دو خودرو پراید و پژو را با سرنشینانش با خود برد.

در این منطقه سرنشینان این دو خودرو که یکی از خودروها حامل سه دانش‌آموز و یک معلم بوده از اهالی درخواست کمک کرده بودند که متاسفانه کسی نتوانسته به آنها کمک کند.

به گفته شاهدان عینی 4 نفر در این دو خودرو سیلاب با خود برده بودند که 3 نفر از آنها دانش‌آموز و دیگری معلم آنها در آموزشگاه عشایری امام جعفر صادق (ع) ویسیان مشغول به تحصیل بوده‌اند.

 

اسامی غرق شدگان

 

در این تماس تلفنی مدیر مجتمع شبانه‌روزی این منطقه اسامی دانش‌آموزان این منطقه را امین قوچی سال سوم متوسطه برق صنعتی، وحید سپهوند دوم انسانی، امین رحیمی دوم تجربی سه دانش‌آموز حادثه‌دیده سیلاب شب گذشته عنوان کرد.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: در این حادثه کاظم صفرزاده معلم این دانش‌آموزان نیز جان خود را از دست داده است.

 

 

 

جستجو برای پیدا کردن جسد مفقود شدگان

حسین‌رضا مرادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان گفت: کار جستجو توسط 12 اکیپ هلال احمر استان لرستان بامداد امروز در منطقه شوراب ویسیان به سمت پلدختر آغاز شده که صبح امروز توسط تیم هلال احمر لرستان جسد یکی از غرق شدگان پیدا شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: جسد پیدا شده پسر بچه‌ای است که بین 15-16 سال سن دارد و در ایستگاه شوراب طالقانی پیدا شده است.

وی عنوان داشت: اکیپ‌های هلال احمر از پلدختر و شهرستان خرم‌آباد از دو طرف رودخانه کشکان رود لرستان برای جستجوی جانباختگان سیلاب شب گذشته کار خود را آغاز نموده و جستجو به صورت زمینی و هوایی برای یافتن اجساد سایر جان باختگان در حال انجام است.

 

مرادی تصریح کرد: تا پیدا شدن جسد مابقی جان‌باختگان این حادثه کار جستجو توسط اکیپ‌های هلال احمر، بسیج و اقشار مختلف مردم ادامه دارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات