معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان لرستان :

لرستان خبر: معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان لرستان گفت: پدافند غیرعامل تنها با تهاجم دیگر کشورها و دفاع از تمامیت مرزی یک سرزمین ارتباط ندارد، بلکه در صورت وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و... آمادگی در زمینه پدافند غیر‌عامل، خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

لرستان خبر، مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان شنبه شب در مراسم مشترک پدافند غیرعامل که با حضور مسئولان انتظامی و اعضای پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: پرداختن به پدافند غیرعامل، یک ماموریت همیشگی و سرمایه‌گذاری در این زمینه یک ضرورت حیاتی است.

 

ناصر سپهوند ضمن تقدیر از سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان و کارکنان این فرماندهی در برگزاری این مراسم افزود: سرمایه‌گذاری در این راستا، آسایش و آرامش را برای مردم و مسئولان یک کشور به ارمغان می‌آورد و اثر بازدارندگی مهم‌ترین ثمره آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل است.

 

وی عنوان کرد: مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌بانی سه عنصر مهم پدافند غیرعامل است.

 

 معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان لرستان گفت: پدافند غیرعامل تنها با تهاجم دیگر کشورها و دفاع از تمامیت مرزی یک سرزمین ارتباط ندارد، بلکه در صورت وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و... آمادگی در زمینه پدافند غیر‌عامل، خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد. بنابراین آمادگی، آموزش و آینده‌پژوهی در پدافند غیرعامل سه عامل مهم محسوب می شوند.

 

مراد کبکی بر لزوم بکارگیری و استفاده از حداقل امکانات در زمینه پدافند غیر‌عامل، برای برنامه‌ریزی و آموزش اصول پدافند غیرعامل تا آخرین رده، اجرای سناریوهای مختلف جهت کسب آمادگی هر چه بیشتر، توجه جدی به زیرساخت‌های پدافند غیرعامل، استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها و... تاکید کرد.

 

کبکی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی های برای هفته پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به کارگاه‌ها و رزمایش‌های تخصصی مثل رزمایش بیولوژیک و سایبری اشاره کرد.

 

وی گفت: رزمایش‌های مختلفی در حوزه سایبری و زیستی برگزار می‌شود که در جریان آنها نسبت به قطع برق دستگاه‌های مهم و حیاتی و بررسی راهکارهای مقابله با این تهدیدات اقدام می‌کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات