قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

لرستان خبر: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:‌ دولت تصویب کرده که 5 درصد اعتبارات اشتغال به بهبودیافتگان مواد مخدر اختصاص یابد، اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده، اما ما با سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و ... هماهنگ کرده‌ایم که دوره‌های حرفه‌آموزی را برای افراد جویای کار و بهبود یافته از دام مواد مخدر برگزار کنند.

لرستان خبر، علیرضا جزینی دیشب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: سالانه 210 هزار هکتار از زمین‌های افغانستان زیر کشت خشخاش می‌رود که با ورود آمریکا به این کشور، افزایش پیداکرده است.

 

وی عنوان داشت: در حال حاضر بخش زیادی از مواد مخدر تولیدی در افغانستان وارد ایران می شود بنابراین برقراری امنیت مرزی برای جلوگیری از ورود موادمخدر امری ضروری است. 75 درصد کشفیات مواد مخدر در مرزها و حاشیه مرزها صورت می‌گیرد.

 

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد:  10 درصد از مواد مخدر تولیدی در افغانستان در ایران کشف می شود که از 10 هزار تن مواد مخدر در افغانستان حدود 700 تن هروئین و مابقی تریاک است.

 

جزینی بیان کرد: حساسیت در زمینه مواد مخدر به مسئله جهانی  و پایه‌ای در بحث جنگ نرم تبدیل شده و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است.

 

وی افزود: امروز مجامع جهانی سازمان ملل به دنبال آزادی مواد مخدر در برخی از کشورها هستند که اینها خود مشکلاتی را به وجود آورده است. براساس آمار سازمان ملل 243 میلیون نفر در جهان حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند.

 

جزینی توضیح داد: طی چند روز گذشته توسط سگ‌های موادیاب 24 تن مواد مخدر در سطح کشور ثبت و ضبط شده است که یک تیم از این سگ‌های موادیاب را به استان لرستان اختصاص می‌دهیم تا بتوانند به پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشفیات و ثبت و ضبط مواد مخدر کمک کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات