فرماندار دورود:

لرستان خبر: فرماندار دورود: امسال در بخش ازدواج کاهش داشته ایم که در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته از 1207 به 1048 مورد کاهش یافته است و در مورد طلاق هم رشد 23.9 درصدی داشته که از 159 مورد در شش ماه سال گذشته به 197 مورد در سال 93 افزلیش یافته است.

به گزارش لرستان خبر، حسین میر دریکوند عصر امروز در شهرستان دورود گفت: صدور کارت ملی هوشمند در استان لرستان مدتی است که شروع شده است و این کارت هوشمند امکان بهره­وری از 43 نوع خدمت را برای هر فرد فراهم می کند.

 

مدیر کل ثبت احوال استان لرستان افزود: تا کنون برای 6 هزار نفر از مردم استان لرستان کارت ملی هوشمند صادر شده است

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش فیبر نوری در شهرستان دورود، عنوان کرد: کار ثبت احوال در دورود به کندی انجام می شود به صورتی که کار نظارت بیش از 151 هزار برگ سند انجام نشده است و لازم است مشکل فیبر نوری با سرعت حل شود.

 

وی به وجود تراشه­ای با قابلیت زیاد در کارت ملی هوشمند اشاره کرد و تصریح کرد: با صدور کارت ملی هوشمند برای همه مردم، با تسریع  در انجام خدمات مختلفی از جمله رای گیری در انتخابات مختلف، عدم نیاز به کارت های مختلف بانکی، ثبت اسناد مالکیتی و دیگر خدمات، هزینه های تحمیلی در وقت و انرژی به مردم کاهش می یابد.

 

ماشاالله نعمتی فرماندار دورود نیز در این جلسه به افزایش ثبت فوت نسبت به تولد اشاره و اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد 1923 تولد ثبت شده است که با مدت مشابه سال گذشته تفاوتی ندارد اما ثبت فوتی های امسال نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد داشته و از396 ثبت فوتی در شش ماه سال گذشته به 416 مورد افزایش یافته است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات