معاون استاندار لرستان:

پرداختن به نقاط منفی و عدم پرداختن به نقاط مثبت، ضعف بزرگ ماست

به گزارش لرستان خبر، سعید شاهرخی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع رسانی  صحیح، سریع و دقیق از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و با توجه به افکار عمومی و دیدگاه مردم، کار ما سخت تر می‌شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به شعور بالای مردم، باید با شفافیت و صداقت با آنها برخورد شود، که هرچه شفافیت بیشتر باشد، مایه امید می شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: تحقق صداقت و شفافیت در کار دولت تدبیر و امید نیازمند تقویت سیستم اطلاع رسانی استان اعم از سایت‌های اینترنتی، جرائد، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه ابزاری است.

 

وی عنوان کرد: لازمه اعتقاد به این شعار تقویت رسانه­هاست، حال اینکه این تقویت، می تواند در درون سازمان­های دولتی و یا در بخش­های بیرونی انجام شود.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه بیان نقاط مثبت اثربخشی بهتری دارد، افزود: ما بیشتر دنبال پرداختن به نقاط ضعف هستیم و گاهی با اتفاقی کوچک، گروه های مختلفی به ان دامن می زنند مانند بحث امنیت در لرستان که با توجه به اینکه از استان­های امن کشور معرفی شده است اما هنوز شاهد احساس ناامنی هستیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: وقت آن رسیده که مشکلات اصحاب رسانه رفع و ساماندهی آنها عملیاتی شود که در حوزه مدیریت استان پیگیری می کنیم و ارشاد طرحی که سبب ساماندهی جرائد و رسانه ها می شود را مکتوب کند و همه دستگاهها مکلف به اجرا هستند.

 

به لزوم ارزیابی دقیق وضعیت سایت­های دستگاه­ها اشاره و تصریح کرد: این ارزیابی­ها، سایت­ها را در سه سطح  سایت هایی با عملکرد عالی، فعال و عدم فعالیت گروه­بندی می کند و با انجام برنامه ریزی مناسب برای آنها در قالب دستورالعمل اجرایی شود.

 

مسعود بهرام نژاد مدیر حوزه استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ایران اسلامی در نبرد ناعادلانه رسانه با به کار گرفتن بسیاری از ابزارها و شیوه­ ها قادر به راه­اندازی رسانه پاک و انسانی و اسلامی است و در این راه پیروز بوده است.

 

وی افزود: بنا به تحقیقاتی که انجام داده بودیم که بسیاری از خانواده های اروپایی به دنبال استفاده از  شبکه های بین المللی صدا و سیما مثلpreess tv  بودند چون احساس می کنند که اخبار پاک، درست و از جنس حقیقت را از شبکه های نظام جمهوی اسلامی ایران می توانند دریافت کنند.

 

بهرام نژاد با اشاره به بحث آسیب شناسی ابزارهای اطلاع رسانی، افزود: امروزه ابزارهای متعددی در اختیار داریم که بستر سخت افزاری آن کاملا فراهم است اما به دلایل مختلف در حوزه نرم افزار و محتوا در استان مشکل داریم.

 

وی در رابطه با مشکلات وب سایت­ها، تصریح کرد: ویژگی های بصری از دیگر مشکلات سایت­هاست که مطالب، عکسها و دیگر قسمت های ان ساماندهی نشده هستند و مخاطب امکان برقراری ارتباط آنلاین را با مدیر ندارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات