فرماندار خرم آباد:

لرستان خبر: فرماندار خرم آباد گفت: اردوهای جهادی ویژه بانوان روستایی، هر ماه در یکی از روستاهای خرم¬آباد در قالب پزشک، پزشک ماما، مبلغه دینی، مشاور روانشناسی، کارشناس کشاورزی و دامپزشک زن برگزار می¬شود.

به گزارش لرستان خبر، حبیب الله خجسته پور شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه اردوهای جهادی ویژه بانوان روستایی در خرم آباد اظهار کرد: اردوهای جهادی ویژه بانوان روستایی، هر ماه در یکی از روستاهای خرم­آباد در قالب پزشک، پزشک ماما، مبلغه دینی، مشاور روانشناسی، کارشناس کشاورزی و دامپزشک زن برگزار می­شود.

 

فرماندار خرم آباد افزود:اجرای اردوهای جهادی ویژه بانوان روستایی، تحولی نوین در رسالت و ماموریت دولت تدبیر و امید در خدمت رسانی به روستاها است.

 

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: در این طرح ما به دنبال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری به بانوان روستایی هستیم چراکه دولت تأمین سلامت مردم را در کنار غذا و امنیت جزو نیازهای اساسی آنها می داند.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای این اردوها از وجود خود بانوان برای ارائه خدمات به بانوان روستایی استفاده شده است، گفت: ما بنا را براین گذاشتیم، خدمات درمانی و بهداشتی را به سطح روستاها ببریم چراکه بانوان روستایی به ناچار کمتر از تسهیلات و خدمات درمانی موجود استفاده می کنند.

 

خجسته پور با تأکید براینکه حضور گسترده و استقبال بسیار خوب بانوان در این طرح، تصریح کرد: ما برای تدوام هرچه بیشتر این اردوهای جهادی امیدوارتر شدیم.

 

وی بیان کرد: در نخستین دوره این طرح که در قریه صاحب الزمان بخش مرکزی انجام شد ، ما شاهد بزرگترین ویزیت در حوزه بهداشت و درمان روستاهای شهرستان بودیم .در مجموع به 120 نفر ویزیت پزشکی، 30 مشاوره مذهبی، 23 مشاوره روانشناسی، 15 مشاوره دامپزشکی و 10 مشاوره اشتغالزایی ارائه شد.

 

فرماندار خرم آباد با شاره به امر فرهنگی در کنار ارائه خدمات بهداشتی  و درمانی، افزود:  در راستای توجه به امور فرهنگی 350 جلد کتاب بین بانوان روستا توزیع شد و از یک کتابخانه سیار نیز برای فراهم آوردن فضای کتابخوانی استفاده نمودیم .

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات