رئیس اداره ارشاد اسلامی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: ارتقاء سطح مطالعه در جامعه، نیازمند تقویت فرهنگ عمومی آحاد مردم، مناسب بودن قیمت کتب، وجود کتابخانه‌های عمومی و تعدد کتب موجود در آنها به منظور استفاده همگان است.

به گزارش لرستان خبر، نادر ارجمندی صبح امروز در جلسه کتاب و کتابخوانی بروجرد اظهار کرد: مطالعه با وارد کردن  کشورها به دنیای پیشرفت، رشد و توسعه، استقلال علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... آنها را به ارمغان می آورد.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم ریشه‌یابی عوامل موثر در کاهش سرانه مطالعه، افزود: ارتقاء سطح مطالعه در جامعه، نیازمند تقویت فرهنگ عمومی آحاد مردم، مناسب بودن قیمت کتب، وجود کتابخانه‌های عمومی و تعدد کتب موجود در آنها به منظور استفاده همگان است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد عنوان کرد: کسب عناوین مختلف و ایستادن بر سکوهای نخست رقابت‌های علمی مختلف نشان از استعداد بالای علمی نوجوانان و جوانان شهرستان بروجرد دارد.

 

وی با اشاره به لزوم جهت‌دهی به ظرفیت علمی جوانان و نوجوانان و هدایت آنها به سمت مطالعه بیشتر، تصریح کرد: رسانه ها در عمق بخشی به این هنجار نقش به سزایی دارند واهتمام رسانه ملی با استفاده از ابزارهایی چون زیرنویس، ساخت فیلم، انیمیشن، مصاحبه‌های تلویزیونی و ... در تحقق این امر مهم است.

 

ارجمندی به تاکید ائمه اطهار علیهم‌السلام در این خصوص ضرورت مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: بر همین اساس با رفع برخی نقاط ضعف در حیطه مطالعه در کشور، باید زمینه افزایش سرانه مطالعه در بین مردم فراهم شود.

 

وی بر لزوم تبدیل مطالعه به یک عادت اجتماعی تأکید و عنوان کرد: باید در راستای نهادینه کردن این فرهنگ از کودکی تلاش و بخش اعظمی از مشکلات جامعه مرتفع شود.

 

وی اظهار کرد: بالا بودن میانگین مطالعه یکی از شاخصه‌های جوامع توسعه یافته است، بنابراین با تقویت فرهنگ مطالعه، نقصیه پایین بودن سرانه مطالعه در ایران در حال توسعه رفع شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات