لرستان خبر گزارش می دهد

به دنبال استیضاح شهردار خرم آباد در جلسه غیرعلنی امروز پنج شنبه شورای شهر با 9 رای محمد مهرابی از مسئولیت شهرداری کنار گذاشته شد.

به گزارش لرستان خبر، ، پس از کمتر از ۹ ماه شهرداری محمد مهرابی و احضار چندباره وی به شورای اسلامی شهر خرم آباد بالاخره این رفت و آمدها منجر به استیضاح شهردار خرم آباد شد تا بار دیگر مصائب انتخاب شهردار در خرم آباد گریبان این شهر را بگیرد.

 

در جلسه غیرعلنی امروز پنج شنبه شورای اسلامی شهر خرم آباد با ۹ رای از مجموع ۱۳ رای اعضای شورا محمد مهرابی صندلی شهرداری را واگذار کرد و تا تعیین شهردار مسئولیت سرپرستی شهرداری به مسعود مختاری قائم مقام وی سپرده شد.

 

مطابق پیگیری های خبرنگار مهر اعضای شورای شهر خرم آباد در مجموع هشت سوال از شهردار خرم آباد داشته اند که با توجه به آرای اعضای شورا به نظر می رسد محمد مهرابی نتوانسته به این سوالات پاسخ قانع کننده ای بدهد.

 

گفته می شود این سوالات مربوط به پروژه های عمرانی، عملکرد شهرداری و پایبندی شهردار به قوانین بوده است.

تودیع و معارفه شهردار خرم آباد 

مراسم معارفه مهرابی

 

با توجه به برکناری شهردار خرم آباد از امروز تا سه ماه اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد فرصت دارند که شهردار جدید مرکز لرستان را انتخاب کنند، موضوعی که با توجه به سوابق اعضای شورای شهر با اما و اگرهای زیادی همراه است.

 

برکناری محمد مهرابی از شهرداری خرم آباد در حالی رخ می دهد که بعد از شش ماه بلاتکلیفی شهرداری و اداره شدن مهم ترین شهر استان لرستان با سرپرستی، حکم مهرابی در یکم اسفندماه سال گذشته صادر و مراسم معارفه وی در سوم اسفندماه برگزار شد.

 

معارفه نخستین شهردار دوره جدید شورای اسلامی شهر خرم آباد طی اواخر سال گذشته در فضایی انجام شده که انتقادات زیادی از مجموعه شورای شهر خرم آباد به دلیل تعلل در این زمینه از سوی مسئولان استان صورت گرفته بود.

 

این انتقادات از استاندار لرستان با جمله "دوستان شورای شهر به اندازه کافی تمرین دموکراسی انجام داده اند" آغاز شد و به رئیس کل دادگستری رسید تا جعفر بدری هشدار دهد در صورت عدم انتخاب سریع شهردار موضوع در شورای حل اختلاف مطرح و چنانچه شورای حل اختلاف تشخیص دهد اختلاف موجود بین اعضای شورای شهر موجب اختلال در ایفای وظایف قانونی شورای شهر شده به طور قطع حکم به انحلال آن صادر خواهد کرد.

 

مجموع این انتقادات و هشدارها موجب شد تا اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد پس از ۱۷ جلسه تصمیم بگیرند مسئویت شهرداری خرم آباد را به محمد مهرابی رئیس این شورا بسپارند تا در کمتر از ۹ ماه برخی از اعضای شورای شهر رای خود را مهرابی پس گرفته و وی را استیضاح کنند.

 

بنابر این گزارش پیش از این هرمز نصیری از اردیبهشت ماه سال ۹۱ تا چهارم آذرماه سال ۹۲ مسئولیت شهرداری خرم آباد را بر عهده داشت تا آذرماه شهرداری خرم آباد شاهد معارفه نخستین سرپرست شهرداری در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم شهر خرم آباد باشد.

 

یحیی عیدی بیرانوند که مطابق قانون می توانست حداکثر سه ماه مسئولیت سرپرستی شهرداری خرم آباد را بر عهده داشته باشد جای خود را محمد مهرابی داد تا دو ماه و ۲۹ روز مسئولیت مهم ترین شهرداری لرستان را بر عهده داشته باشد.

 

این در حالیست که صندلی شهرداری خرم آباد در طول سالهای گذشته همواره صندلی لرزانی بوده به طوریکه عمر مدیران شهری خرم آباد بسیار کوتاه بوده و همین امر برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری را با چالشهای جدی مواجه کرده است.

طی سالهای اخیر وضعیت ترافیک، پروژه های نیمه کاره، معضل آبگرفتگی، وضعیت فضای سبز، وضعیت مبلمان شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، بافتهای فرسوده، عدم جذب سرمایه گذاری، بی توجهی به ظرفیتهای گردشگری خرم آباد، عدم اجرای پروژه های عمرانی کارشناسی و بزرگ، معضل حاشیه نشینی و دهها معضل شهری دیگر مردم خرم آباد را آزار می دهد و همچنان پایه های مدیریت شهری در خرم آباد می لنگد.

 شهرداری خرم‌آباد در سال ۱۳۰۳ تاسیس شده و علی رغم نزدیک به ۹۰ سال سابقه همچنان با مشکلات عدیده ای مواجه است.

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات