سرپرست پلیس فتا لرستان:

لرستان خبر: سرپرست پلیس فتا استان لرستان گفت: فضای مجازی مکانی است که هیچ امنیتی ندارد و متأسفانه در حوزه آشنایی مردم با فرهنگ و امنیت مجازی خوب عمل نکرده ایم.

به گزارش لرستان خبر، نجم‌الدین مرادیان، سرپرست پلیس فتا استان شامگاه سه‌شنبه در کارگاه آشنایی با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی که با حضور مسئولان انتظامی در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی مکانی است که هیچ امنیتی ندارد و متأسفانه در حوزه آشنایی مردم با فرهنگ و امنیت مجازی خوب عمل نکرده ایم.

 

وی ضمن تأکید بر عدم نگهداری اطلاعات شخصی در تلفن همراه، افزود: با توجه به اینکه هویت ها در فضای مجازی نامشخص است، با اتصال به اینترنت، امکان دسترسی به اطلاعات موردنظر با حداقل زمان و هزینه امکانپذیر است.

 

سرپرست پلیس فتا استان با اشاره به اینکه صیادان اینترنتی افرادی آشنا به فناوری و هوشمند هستند، عنوان کرد: از جمله آسیب های اینترنت، گسترش مسافد اخلاقی و عادی شدن آن، جعل هویت، شناسایی افراد دانشمند، کلاهبرداری آنلاین و برآورد وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی توسط دشمن است.

 

وی بیان کرد: علاوه بر ایجاد شکاف نسلی، مشکلات اخلاقی و قاچاق، جرائم مالی بیشترین جرائم را در فضای مجازی دارند و تا زمانی که خانواده ها، متولیان امر فرهنگی وارد عمل نشوند، کنترل کامل این جرائم ممکن نیست.

 

مرادیان خاطر نشان کرد:  سست کردن آموزه‌های دینی  و فرهنگ جامعه، ترویج عرفان کاذب و خرافه‌پرستی، ترویج فرهنگ غربی و ناهنجاری های اجتماعی، بدحجابی، بد پوششی از دیگر تهدیدهای فضای مجازی است.

 

وی با تأکید بر هوشیاری جوانان و خانواده ها نسبت به فضای مجازی، تصریح کرد: با این وجود اینترنت، ابزاری برای تبادل اطلاعات و توسعه افکار و اندیشه در فضایی سالم است، که نباید مزایای فوق‌العاده اینترنت را انکار کرد.

 

مهدی صاحب‌ ساده‌کار سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس لرستان اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی برای تبادل اطلاعات دستگاه های تحقیقی استان بوده و می تواند در برطرف کردن آسیب ها راهگشا باشد.

 

وی با بیان اینکه در این هفته، دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان چهره علمی پلیس را به نمایش می گذارد، افزود: برگزاری نشست‌های علمی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان با موضوع مهارت‌های ارتباطی، برگزاری سه عنوان میزگرد علمی با محوریت آسیب‌های استان از برنامه های این دفتر در هفته پژوهش است.

 

سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس لرستان تصریح کرد: برگزاری جلسات آموزشی در سطح مدارس استان با محوریت فرهنگ خود کنترلی و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی نوظهور، سیستم پایش تصویری و حضور پررنگ و موثر در نمایشگاه دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه هاست.

 

وی عنوان کرد: مقابله با جرم و اطلاع رسانی در این زمینه، ارائه راهکار، هماهنگی با دیگر سازمان ها در پیشگیری از جرم و پیش بینی وقوع جرائم برای مقابله با رخ دادن آنها که در اصطلاح پلیس هوشمند جای می گیرد، از جمله وظایف پلیس در مقابله با جرائم است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    اخ این آقای مرادیان که سواد نداره وگرنه اینو نمی گفت!
    اول بفرماید مدرک و رشته تحصیلی ایشان چیه بعد در خصوص موارد تخصصی نظر بده!!
    واقا که متاسفم

نظرات