هم زمان با اربعین حسین/

استان لرستان در چهلمین روز از اربعین حسینی یک دست سیاهپوش شده و حال و هوای کربلایی گرفته است.

به گزارش لرستان خبر، هم زمان با اربعین حسینی در سراسر استان لرستان با حضور پرشور مردم و هیئات مذهبی مراسم سوگوارای امام حسین(ع) برگزار شد.

 

مردم استان لرستان از شامگاه جمعه باحضور در مساجد، تکایا و هیئات به اقامه عزا پرداختند و از ساعات آغازین امروز نیز با حضور در خیابان ها همراه با دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی سوگواری کردند.

 

این مراسم در شهرستان خرم آباد، مرکز استان لرستان از ساعت 9 و 15 دقیقه صبح در مقابل حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد و مداحان به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند.

 

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان در خصوص پیام‌های اربعین اظهار داشت: در نهضت پرشور حسینی عوامل بسیاری راه را برای عالم‌گیر شدن این نهضت هموار کردند از جمله کاروان اسرا، خطبه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ‌های ظلم کوفه و شام، قیام توابین و حوادث متعدد دیگری که هر یک به نوبه خود در معرفی و بیان حقیقت عاشورا امت اسلامی را مخاطب قرار داد.

 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عواملی که در شناساندن قیام عاشورا نقش بسزایی داشت و شاید جز نخستین طلیعه‌های فروغ این خورشید درخشان بود، اربعین و اربعین‌های بعد از واقعه عاشورا بود در هر اربعین یادواره‌ای باشکوه بر مزار شهیدان کربلا برگزار می‌شد و مردم از این رهگذر یک‌بار دیگر نهضت امام حسین(ع) را مرور می‌کردند و با اهداف آن آشنا می‌شدند و به عظمت و شکوه آن پی می‌بردند در مقابل آن خود را مسئول دیدند و همانند توابین آن زمان نائب می‌شدند.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان گفت: زیارت کردن اهل‌ بیت(ع) در روز اربعین صدور پیام جاودانه آن حضرت و یاران باوفایش است که تمام آن صفات انسان کامل که در روز عاشورا به منصه ظهور گذاشته شد مثل وفاداری، اخلاص، ایثار، شجاعت، آزادگی با گذشت دهم محرم دفن نمی‌شود بلکه مجدداً در اربعین حسینی و اربعین‌های حسین(ع) احیا شده است.

 

حجت‌الاسلام‌  دریکوند در بیان ظرفیت‌های اربعین نیز گفت: در میان تمام ملل و ادیان غیر اسلامی معمولاً وفات شخص مساوی است با تمام شدن تمام آثار او برخلاف عقیده برخی از مذاهب که زیارت اهل‌ قبور را یک نوع بدعت می‌دانند که مخالف نص صریح قرآن کریم است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بی بصیرت/ اگه بصیرت داشتم از خیل عظیم فداییان سید علی در اربعین جا نمیموندم

    متاسفانه تازه هیئات ما یاد گرفتن برن تو مسجدو تکیه ها یواشکی عزاداری کنن لابد اسم کارشون رو هم میزارن اخلاص ؛ زمان پهلوی و شاه مردم بین دسته های عزاداری در محرم و صفر کلی حرکت انقلابی بصیرتی سیاسی داشتند ، چه جای مقایسه است ارزش کار جهادی زائران اربعین حسینی در برابر افرادی که در تکیه گاه ها نشستند و از طرف خود به امام سلام دادن. یا حسین درک و بصیرت یارانت که در صحرای کربلا باشماهمراه بودند به ما عطا فرما که بدانیم چه وقتی باید برای اسلام و قرآن جان دهیم ،چه وقت زمان ظهورمان است و چه وقت زمان تقیه .................

    • هادی

      کاری به نظرت ندارم اصلا هم نخوندم
      ولی ایول به اسمت درود اسمی که انتخاب کردی :
      اگه بصیرت داشتم از خیل عظیم فداییان سید علی در اربعین جا نمیموندم
      احسنت احسنت احسنت احسنت

نظرات