در همایش " شهید شناسی" عنوان شد

برادر شهید حسین پور در همایش "شهید شناسی" گفت: شهید حسین پور پس از شهادت به جای خرم آباد پیکرش به اشتباه به مشهد منتقل شده بود و در آنجا به عنوان اولین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی توسط هم دانشگاهیانش در حرم امام رضا(ع) طواف داده شده بود.

به گزارش لرستان خبر، نخسیتین همایش " شهید شناسی" ظهر امروز در دانشگاه آزاد خرم آباد با حضور سید نورالدین عافی راوی کتاب "نورالدین پسر ایران" و حجت‌الاسلام علی قدرتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد خرم آباد برگزار شد.

 

در بخشی از این همایش ، برادر دانشجوی شهید علی عباس حسین پور گفت: شهید حسین پور از سن هشت سالگی مکبر شهید مدنی بود و به دلیل سن پایینی که داشت و ساواک کمتر به او شک می کرد رابط بین آیت الله مدنی و مبارزین انقلابی شهر خرم آباد بود؛ از این رو می توان گفت که شخصیت شهید حسین پور در مسجد، مبارزه و با شهید مدنی شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: شهید مدنی از طریق شهید حسین پور پیام های خود را به مبارزین انقلابی خرم آباد می رساند و حتی در یک مورد شهید سعیدی به دلیل نوشتن جمله زنده باد امام در پارک شریعتی خرم آباد تحت تعقیب ساواک قرار گرفت؛ اما به دلیل آگاه شدن شهید سعیدی از ماجرا با انتقال پیام آیت‌الله مدنی از طریق شهید حسین پور شهید سعیدی توانست از مهلکه بگریزد.

 

حسین پور اضافه کرد: خضوع و خشوع این شهید والا مقام نشانه معنویت او بود و هم دانشگاهی های شهید حسین پور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد تا زمانی که ایشان به شهادت نرسید متوجه نشدند که شهید حسین پور رزمنده و جانباز بوده است.

 

برادر شهید حسین پور اظهار کرد: زندگی شهید حسین پور از نوجوانی تا شهادت برای ما درس بوده است و شهید حسین پور احترام زیادی برای پدر و مادرمان قائل بود و با این حال زمانی که مادرمان در سال 61 فوت کرد شهید به احترام پدر در کنار پدرمان ماند و او را تنها نگذاشت؛ اما وقتی که امام خمینی (ره) اعلام کردند که برای رفتن به جبهه نیاز به اذن پدر نیست راهی جبهه شد.

 

حسین پور گفت: شهید حسین پور در زمان تحصیل خود در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد شب ها در اتاقی که درست در روبروی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) قرار داشته حضور می یافته و در آنجا به راز و نیاز با خدا می پرداخته است و ایشان به واسطه عشق و علاقه ای که به اهل بیت(ع) و بویژه امام رضا(ع) داشت پس از شهادت به علت اینکه از مشهد به جبهه اعزام شده بود به جای خرم آباد پیکرش به اشتباه به این شهر منتقل شده بود و در آنجا به عنوان اولین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی توسط هم دانشگاهیانش در حرم امام رضا(ع) طواف داده شده بود.

 

وی ادامه داد: شهید حسین پور نایب قهرمان مسابقات دو و میدانی کشور بود اما پس از چند بار مجروحیت در ناحیه پا از ادامه ورزش قهرمانی باز ماند و همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزه علمیه به عنوان طلبه تحصیل می‌کرد.

 

حسین پور گفت: شهید حسین پور پس از چند بار مجروحیت در ناحیه پا در عملیات های مختلف سرانجام در عملیات والفجر هشت که به عنوان غواص در این عملیات شرکت کرده بود در هنگام گرفتن وضو با اصابت ترکش بمب شیمیایی به گلویش با گفتن ذکر یا زهرا(س) به شهادت رسید.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات