سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر:

لرستان خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: برخی شاخص های بهداشتی در شهرستان پلدختر کاهش پیدا کرده است و با این وجود، وضعیت بهداشتی در روستاهای پلدختر مناسب نیست که اقدام بهینه در این امر ضروری است.

به گزارش لرستان خبر، احمد کرموند صبح امروز در جمع مدیران پلدختر اظهار داشت: در مناطق روستایی وضعیت سرویس بهداشتی مناسب نیست و باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

 

وی افزود: با توجه به کاهش برخی شاخص های بهداشتی در شهرستان پلدختر، دفع زباله در روستاهای این شهرستان از 47 درصد به 40 درصد کاهش داشته است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر عنوان کرد: وضعیت آب شرب روستاییان پلدختر مناسب نبوده و روستاییان آب بدون کلرزنی استفاده می کنند.

 

وی بیان کرد: با وجود اینکه با پیگیری های انجام شده توسط فرمانداری شهرستان، مشکل کمبود پزشک متخصص برطرف شده است، اما همچنان با کمبود پزشک متخصص چشم مواجه ایم.

 

کرموند تصریح کرد: مرگ و میر مادران باردار در شهرستان پلدختر به صفر رسیده است، این در حالی است که بر اساس آمارها، مرگ و میر مادران باردار در استان، 26.3 نفر و در کشور 19.7 نفر در 10 هزار نفر است.

 

وی با اشاره به اهم مشکلات در پلدختر، خاطر نشان کرد: افزایش بیماری تب مالت و بیماری های مشترک انسان و دام، مشکل فاضلاب، مشکل گندزدایی، مشکلات بهداشتی در کشتارگاه های این شهرستان و عدم وجود ماشین حمل گوشت از اهم مشکلات کشتارگاه های شهرستان هستند.

 

سرپرست بهداشت و درمان پلدختر به مشکل بهداشتی سالن های ورزشی پلدختر اشاره و عنوان کرد: با توجه به فرسودگی تجهیزات ورزشی و کف پوش ها، برخی ورزشکاران دچار بیماری قارچی شده اند که در این راستا، اقدامات بهداشتی و تعویض کف پوش ها ضروری است.

 

وی افزود: شایعه وجود مایع سفیدکننده در نان نانوایی های پلدختر صحت ندارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات