مسافران بی استقبال/

ترمینال یا پایانه مسافربری یکی از مکان‌هایی است که با جابجایی مسافران برون شهری نقش مهمی را در جهت خدمات رسانی به مردم ایفا می‌کند و بی شک اگر چنین مکان‌هایی در شهر وجود نداشته باشد به‌طور حتم مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

به گزارش لرستان خبر ، ترمینال یا پایانه مسافربری یکی از مکان‌هایی است که با جابجایی مسافران برون شهری نقش مهمی را در جهت خدمات رسانی به مردم ایفا می‌کند و بی شک اگر چنین مکان‌هایی در شهر وجود نداشته باشد به‌طور حتم مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

 

بیشتر مردم نیز به دلیل اعتماد و اطمینان از پایانه‌های مسافربری ، پرداخت کرایه‌های کمتر و امنیت بیشتر به پایانه‌های مسافربری رو می‌آورند و به جرأت مي‌توان گفت که بیشترین مسافران برون شهری را به خود اختصاص داده‌اند.

 

ترمينال مسافربري  كوهدشت - خرم‌آباد يكي از پرتردد‌ترين ترمينال‌هاي استان است كه بیشترین مسافر را دارا است ولی حداقل امكانات را ندارد. آن چه در ادامه مي‌خوانيد مشكلات اين مكان است كه اميدواريم تلنگري براي مسئولين باشد.

 

ترمینال کوهدشت

 

جانمايي نامناسب ترمينال و استقبال گرم معتادان

 

ترمينال مسافربری شهر كوهدشت در محله‌ای از خرم آباد قرار گرفته که پاتوق امن معتادان و متكديان است و هر مسافری که وارد محدوده ترمينال می‌شود، در بدو ورود با استقبال گرم و پرشور متكديان معتاد روبرو مي‌شود. البته نبايد به استقبال آن‌ها دلگرم بود، چرا كه اگر فرصت يابند در كوتاه‌ترين زمان ممكن يا جيب‌تان را مي‌زنند و يا وسايل‌تان را مي‌دزدند.

 

در هر شهری این نقطه، نشانگر فرهنگ و زندگی مردم و عملکرد مسئولان آن نقطه است. پس از مسئولان می‌خواهیم که به وضعیت اسفناک اين مكان كه نام يك ترمينال را يدك مي‌كشد به طور جدی رسیدگی نمایند. مسئولان محترم! اگر كوهدشت سومين شهر پرجمعيت استان محسوب می‌شود، چرا هنوز ترمینال ندارد؟

 

ترمینال کوهدشت

 

نبود فضای استراحت برای مسافران و رانندگان

 

نبود فضای استراحت برای مسافران و رانندگان نیز یکی از معضلات جدی ترمینال خرم‌آباد - كوهدشت است به گونه‌ای که در این ترمینال فضايی براي استراحت وجود ندارد و مسافران در فصل گرما و سرما بايد تا موقع حركت با در دست داشتن وسايل خود همان‌طور داخل خيابان يا پياده‌رو بايد سر پا منتظر بمانند.

 

سال‌ها است كه اين ترمينال بدون اندکی تغییر و در بدترین شرایط در حال خدمات‌رسانی به مسافران است و همیشه این سئوال بزرگ وجود دارد که چرا مسئولين مربوطه رسيدگي نمي‌كنند؟! به نظر شما مردم كوهدشت شايسته‌ي خدمت نيستند يا مسئولين مربوطه لياقت و شايستگي جايگاه خود را ندارند؟

 

ترمینال کوهدشت

 

نبود سرويس بهداشتي مناسب

 

یکی از مشکلات اساسی ترمينال خرم‌آباد - كوهدشت وضعیت نامطلوب بهداشتی این مکان مي‌باشد. سرویس‌های بهداشتی این پایانه به هیچ وجه در شأن مسافران نبوده و اغلب مردم از ورود به آن اکراه دارند و اين مشكل مسافران را آزار می داد.

 

 نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب و پاکیزه یکی از مشکلات بزرگ اين ترمينال به شمار می‌رود. به دليل تردد و تزريق معتادان اين منطقه در سرويس‌هاي بهداشتي كمتر كسي جرأت مي‌كند كه از اين سرويس‌ها استفاده كند.

 

ترمینال کوهدشت

 

نبود نمازخانه و پاركينگ مناسب و كافي در ترمينال شهر مردم مهمان نواز!

 

این‌ها همه ماجرا نیست؛ ميني‌بوس‌ها و تاکسی‌های ترمینال خرم‌آباد - كوهدشت به دليل نبود فضاي كافي براي پارك در کنار خيابان نیز منظره نازیبایی را در این محدوده به‌وجود آورده‌اند.

 

به جرأت مي‌توان گفت خياباني كه ترمینال كوهدشت در آن واقع شده است يكي از بدنماترين خيابان‌هاي مركز استان است. اين امر سوالي را در اذهان متبادر مي‌سازد. چرا مسئولين مركز استان ما سواي قضيه ترمينال شهر محروم ما به فكر ساماندهي يكي از مهم‌ترين و پرترددترين ورودي‌هاي شهر خرم‌آباد نيستند؟

 

بدتر از همه نبود نمازخانه مناسب در اين مكان پرتردد دل هر مومني را آزار مي‌دهد و اين سوال پيش‌مي‌آيد آيا مسئولين مربوطه اهل نماز هسند يا نه؟! اگر اهل نماز هستند نبايد اين وضعيت نمازخانه‌ها باشد و اگر هم اهل نماز نيستند؛ بايد بدانند نان مملکتی را مي‌خورند كه جوانان زيادي را در راه اسلام، نماز و قرآن تقدیم این انقلاب کرده است.

منبع: آسوبان

 انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات