بیمارستانی که فقط اسم بیمارستان را یدک می کشد

نبود پزشک متخصص تمام وقت در برخی از شهرستانهای لرستان مانند سپیددشت به دردی طاقت فرسا برای مردم تبدیل شده است.

به گزارش لرستان خبر ، سپید دشت شهری است کوچک در 85 کیلومتری خرم آباد مرکز استان لرستان که مرکز بخش پاپی نیز قرار دارد ولی  تا الان  خبری از امکانات رفاهی برای مردم این دیار نبوده و این شهر کوچک سالهاست با مشکلات کوچک وبزرگ دست به گریبان است.

 

این شهربه دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی دارای آب وهوایی سرد می باشد،این ناحیه از ایران به دلیل اینکه کمتر معرفی شده و برای دوست‌داران طبیعت کمتر شناخته شده است،تقریبا نزدیک به ده آبشار زیبای ایران در نزدیکی سپید دشت ورودخانه های خروشان وکوههای بلند وجنگلهای بلوط زیبایی خاصی در این منطقه قرار دارد.

 

اینجا دیار آبشار آب سفید است که از خیلی شرایط از جمله نداشتن آب آشامیدنی سالم ونبود خدمات گاز رسانی مورد بی توجهی و کم مهری قرار گرفته است،یکی دیگر از مشکلات این شهر کوچک فراموش شده کمبود امکانات بهداشت ودرمان می باشد.

 

 

انصاری یکی از شهروندان سپید دشت در رابطه با کمبود بهداشت ودرمان به خبرنگار تسنیم گفت: در شهر سپید دشت بیمارستان داریم ولی بیشتر شبیه به ترمینال است و فقط به جایگاهی برای پارکینگ ماشین ها تبدیل شده است.

 

وی گفت: پزشک متخصص نداریم وهر از گاهی یک پزشک در اینجا مشغول می شود ولی بعد از چند ماه به استان منتقل می شود ،اگر بیماری داشته باشیم تا بخواهیم به خرم آباد وشهرهای اطراف منتقل کنیم در بین راه تلف می شود.

 

 بابایی یکی دیگر از اهالی سپید دشت گفت:ما پزشک  متخصص ونیروی انسانی خوب نداریم ومریض اضطراری ما باید به خرم آباد فرستاده شود ،در واقع یک درمانگاه داریم که نمی شود بیمارستان حساب کرد،یک سری تجهیزات پزشکی هم که آوردن  به خاطر نبود پزشک به خرم آباد برگشت داده شد.

 

وی بیان کرد:چون اینجا بخش محروم است چند هفته یک بار یک متخصص داخلی برای معاینه می آید ولی ما نیاز به متخصص در زمینه های مختلف داریم که همیشه اینجا باشد.

 

 اینجا سرزمین خوبانی است با نژاد اصیل بختیاری که به جبر زمانه وشرایط جغرافیایی مورد بی توجهی ومحرومیت قرار گرفته است،حل مشکلات این دیار همت تمامی مسئولان استانی را می طلبد.

 

بخش سپید دشت یک بیمارستان 25تخت خواب با تجهیزات دارد و یکی از مشکلات این منطقه نبود پزشک متخصص است چنانچه در این بیمارستان فقط یک پزشک عمومی وجود دارد.

 

این با چهارهزار نفر جمعیت و بخش پاپی با 22هزار نفر جمعیت هنوز موفق به دست یابی به امکانات بهداشتی درمانی مناسب نشده در حالی که بیمارستانی که در شهر سپید دشت هست  ظرفیت 50هزار نفر خدمات رسانی را دارد ولی از وجود پزشک متخصص بی بهره است.

 

یکی از مشکلاتی که باعث می شود بیمارستان این بخش از نبود پزشک متخصص رنج می برد، مسافت طولانی وکمبود امکانات رفاهی برای پزشکان متخصص است ، و پزشکانی که به این منطقه می آیند هم فقط برای چند ماه در این بیمارستان کار می کنند  و بعد به جاهای دیگر منتقل می شوند.

 

نکته ای که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که بهداشت یکی از ضروریات مردم این منطقه است و با توجه به کوهستانی بودن این منطقه و راه‌های صعب العبوری که دارد جاده‌ها در فصل زمستان واقعا خطرناک هستند و اگر بیماری نیاز به انتقال به شهرستانهای دیگر داشته باشد کار خیلی مشکلی است.

 انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی از کرج

    سلام
    بی توجهی به سپیددشت فراتر بیمارستان آن می باشد،به طوری که در تمام زمینه ها دارای عقب ماندگی های فراوانی است،امید است مسئولان توجه ویژه ای به مردم محروم از نظر امکانات ولی باصفای ای منطقه وکلا بخش زیبای پاپی داشته باشند.
    اشکالات گزارش شما: اولا خود شهر سپیددشت دارای آب هوای نسبتا معتدل می باشد ومناطق اطراف آن که دارای ارتفاع بیشتری است،هوای سردی را دارا می باشد.
    دوما آبشار آب سفید متعلق به شهرستان الیگودرز می باشد.آبشار های بیشه،گریت ، وارک،نوژیان،شوی و چندین آبشار زیبای دیگر در این بخش قرار دارند.
    ودر آخر هم اینکه بختیاری های باصفا هم درصدی از ساکنان این شهر و بخش پاپی را تشکیل می دهند نه همه آن.

  • لادن

    با سلام
    می خواستم بگم درسته بیمارستان سپیدت فقط یک پزشک عمومی داره ولی همین پزشک (خانم دکتر لرنژاد) از چندتا متخصص هم واسه این بیمارستان بیشتر می دونه و زحمت می کشه امیدوارم هرجا باشه موفق وموید باشه.

  • ناشناس

    ببخشید من یه پزشک متخصص هستم، میخواستم راجع به مردمان و جزییات بیمارستان و خانه ی پزشک و امنیت اونجا بیشتر اطلاعات داشته باشم

نظرات