رئیس شبکه بهداشت بروجرد:

لرستان خبر: رئیس شبکه بهداشت بروجرد گفت: نبود نظارت کافی و اصولی بر جایگاه دفع زباله در این شهرستان، مهمترین مشکل در این زمینه است که باید برای ساماندهی این جایگاه اقدام فوری از سوی دستگاه های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش لرستان خبر، محسن صیرفی عصر امروز در جلسه کارگروه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار داشت: با وجود تأکیدات وارده تاکنون اقدامی جهت رفع مشکل آلودگی جایگاه دفع زباله در شهرستان بروجرد صورت نگرفته است.

 

وی افزود: نبود نظارت کافی و اصولی بر جایگاه دفع زباله در این شهرستان، مهمترین مشکل در این زمینه است که باید برای ساماندهی این جایگاه اقدام فوری از سوی دستگاه های مربوطه صورت گیرد.

 

رئیس شبکه بهداشت بروجرد عنوان کرد: ساکنین منطقه زارم از شرایط به وجود آمده ناراضی هستند و با وجود جمعیت زیاد روستاها و نزدیک بودن آنها به یکدیگر، تاکنون جایگزین مناسبی برای جایگاه فعلی پیدا نشده است و باید برای کاهش آلودگی در منطقه راهکاری اندیشیده شود.

 

وی با اشاره به مشکلات ناشی از زباله ها، بیان کرد: علاوه بر انتشار آلودگی توسط حیوانات، زباله گردها و ریزگردها در محیط، آتش زدن زباله ها توسط برخی افراد سبب انتشار بیشتر و الودگی مضاعف منطقه می شود.

 

صیرفی تصریح کرد: شهرداری تجهیزات و امکاناتی برای کاهش آلودگی در منطقه ایجاد کرده است اما با وجود حجم بالای زباله ها پاسخگو نبوده و ساخت سیستم پسماندی از ضروریات شهرستان بوده و لازم است در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت بالایی از زباله ها قابل بازیافت مجدد هستند که اقدام لازم در این زمینه علاوه بر پاکسازی محیط می تواند منبع درآمدی برای شهرداری باشد.

 

احمد عبدی‌زاده، معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد در این جلسه اظهار داشت: تملک زمین دفع زباله در بروجرد از ضروریات شهرداری بروجرد است که وجود برخی مدعیان تملک این زمین از عوامل واگذاری زمین به شهرداری است.

 

وی افزود: مالک اصلی این زمین 48 هکتاری هنوز مشخص نشده است و باید کارگروهی برای بررسی و مشخص شدن جایگاه دفع زباله در بروجرد تشکیل شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد گفت: با استقرار تجهیزات شهرداری و خودروهای سبک و سنگین در جایگاه دفع زباله به منظور جداسازی زباله در مقصد و حصارکشی جایگاه، جهت کاهش آلودگی و انتشار آن به محیط اقدام شده است.

 

وی بیان کرد: با وجود اقدامات پیگیری های صورت گرفته، جایگاه دفع زباله همچنان مشکل اصلی شهرداری بروجرد بوده و انتشار زباله گردها از دیگر مشکلاتی است که بر معضل فعلی اضافه شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات