فرماندار خرم‌آباد:

لرستان خبر: فرماندار خرم‌آباد گفت: رودخانه خرم آباد با وضعیت نامطلوبی که دارد، به جای اینکه چشم انداز زیبایی به شهر بدهد، مشکلاتی را به وجود آورده است و باید هر چه سریعتر جهت رفع مشکل اقدام شود.

به گزارش لرستان خبر، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه شورای بهداشت خرم‌آباد اظهار داشت: در راستای ایجاد سلامت و بهبود بهداشت در جامعه، فرهنگ و فرهنگ سازی بر تمامی اقدامات ارجحیت دارد.

 

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی باید در جهت فرهنگ سازی در همه زمینه ها به ویژه بهداشت و سلامت همکاری کنند و با ارائه راهکار و اجرای برنامه در این راستا، پیشرفت و توسعه را تضمین کنند.

 

فرماندار خرم آباد با اشاره به معضل رودخانه خرم آباد عنوان کرد: رودخانه خرم آباد با وضعیت نامطلوبی که دارد، به جای اینکه چشم انداز زیبایی به شهر بدهد، مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در سفر ریاست جمهوری مصوب شد که طرح ساماندهی این رودخانه تا پایان کار دولت یازدهم به اتمام برسد و مشکلات مرتفع شوند، از این رو باید هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام شود.

 

خجسته پور ضمن تأکید بر تعیین وضعیت زمین های بدون استفاده در سطح شهر، تصریح کرد: شهرداری خرم آباد 20 روز مهلت دارد تا زمین های بدون استفاده شهر و وضعیت سینما ایران را تعیین تکلیف و نسبت به تعیین کاربری آنها اقدام کند.

 

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکلات میدان های دامی خرم آباد خاطر نشان کرد: از فردا با همکاری نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، شهرداری، دامپزشکی و فرمانداری باید از حضور دام در شهر، منطقه گیلوران و میدان های دامی تخریب شده، جلوگیری شود.

 

کیانوش بیرانوند، رئیس آب و فاضلاب شهر خرم آباد در این جلسه اظهار داشت: تصفیه خانه خرم آباد از بهترین واحدهای تصفیه در کشور است که با فعالیت در سه فاز، 98 درصد از تصفیه فاضلاب خرم آباد را ساماندهی کرده و پس از تصفیه به رودخانه وارد می کند.

 

وی افزود: هر فاز از تصفیه خانه محدوده 150 هزار نفر از مردم خرم آباد را شامل می شود که به این ترتیب کل شهر خرم آباد تحت پوشش خدمات این تصفیه خانه قرار می گیرد.

 

رئیس آب و فاضلاب شهر خرم آباد عنوان کرد: خدمات و عملکرد سازمان آب و فاضلاب خرم آباد مطلوب است و در حوزه کلرزنی، گندزدایی و بهداشت آب مشکلی ندارد.

 

وی به طراحی تصفیه خانه بیرانشهر اشاره و بیان کرد: برنامه هایی در راستای جمع آوری فاضلاب منطقه ماسور و انتقال آن به تصفیه خانه در حال بررسی است و طرح فاز اول ن به پایان رسیده است که با اتمام کار طراحی، کار عملیاتی آن در اوایل سال 94 آغاز می شود.


 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات