معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه:

لرستان خبر: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، امسال در هفته وقف، 700 وقف در کشور انجام شده است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی عصر امروز در جلسه کمیته موقوفات حوزه‌های علمیه کشور در خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، امسال در هفته وقف، 700 وقف در کشور انجام شده است.

 

وی افزود: در سال های اخیر با شناسایی ظرفیت های کشور، تعداد موقوفات روند افزایشی داشته است در حالی که تا قبل از سال 88 سالانه به طور میانگین 198 وقف در کشور داشتیم.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: بر اساس تغییر سیاست های سازمان اوقاف از سال 89 به بعد، سالانه تعداد موقوفات افزایش یافت و تنها دو هزار و 100 وقف در 9 ماهه امسال شاهد بودیم.

 

وی با اشاره به موقوفات حوزیه علمیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه باید موقوفات پرداختی به حوزه ها مشخص باشد، از سویی تنها موقوفات مربوط به حوزه علمیه می تواند در راستای نیازهای حوزه های علمیه صرف شود و بر این اساس مقرر شده است 200 طلبه لرستانی با هزینه سازمان اوقاف به اردوی مشهد مقدس اعزام شوند.

 

شرفخانی بیان کرد: بر اساس ظرفیت های هر استانی، سالانه سهمیه وقف مشخص می شود که در این راستا لرستان تا پایان سال 14 وقف و در سال اینده باید 77 وقف داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی خاک‌باز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان در این جلسه اظهار داشت: شهرستان های خرم آباد، بروجرد و ازنا بیشترین موقوفات را در استان دارند.

 

وی افزود: امسال در استان چهار وقف برای قرآن انجام شده است در حالی که این وقف پیش از این برای مردم شناخته شده نبود، در کل در لرستان 107 موقوفه منفعتی وجود دارد که 20 مورد آن مربوط به حوزه های علمیه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: یک دهم از درآمد پاساژ شش طبقه ای در بروجرد برای حوزه وقف شده است که این پاساژ پنچ طبقه با مغازه تجاری و یک حسینیه دارد که بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات