با سخنرانی مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد لرستان صورت گرفت؛

مراسم هفتگی هیئت مساکین الزهرا(س) این هفته با سخنرانی مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد لرستان در مورد سبک زندگی مقام پیامبر اعظم(ص) و زیارت پیامبر از بعید برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر ، مراسم هفتگی هیئت مساکین الزهرا(س) خرم آباد این هفته با سخنرانی مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد لرستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام مهدي قدرتي گفت: در زندگی روزمره هرکس برای راه و روش زندگی باید دنبال یک الگو باشد که این الگو ممکن است شخص، کتاب، شبکه تلویزیونی و … باشد و هرکسی بنا بر شغل یا علاقه خود این الگو را انتخاب می‌کند به عنوان مثال ممکن است کسی در ورزش، نقّاشی، هنر، علم و … الگوهایی برای خود انتخاب نماید.

 

مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد استان لرستان ادامه داد: کسی که می‌خواهیم به عنوان الگو انتخاب کنیم باید کسی باشد که صددرصد باشد و بتوان از وی استفاده تام و کمال را برد.

 

وی افزود: در انتخاب‌های مختلف،  قرآن بهترین الگو را در سوره‌ی احزاب آیه ۲۱ به ما معرّفی می‌کند "لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثیراً" که در این آیه خداوند پیامبر اکرم(ص) را الگو و اسوه معرّفی می کند.

 

حجت‌الاسلام قدرتی عنوان کرد: در آیه‌ی ۲۱ احزاب خداوند پیامبر(ص) را در هر زمینه الگوی کامل بیان می‌کند که در محورهای مختلف اجتماعی، سبک زندگی، سیاسی و … اسوه‌ی برتر است.

 

مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد استان لرستان اضافه کرد: در کتاب سیره‌ی نبوی، شهید مطهّری ویژگی‌های پیامبر(صلّی الله علیه و آله) را بیان می‌کند و در این کتاب یکی از محورها، سبک زندگی پیامبر(ص) در اجتماع است.

 

حجت الاسلام قدرتی در ادامه برخی ویژگی‌های زندگی پیامبر را چنین شمرد:

*نزد کسی لباس خود را هیچ گاه تعویض نمی کرد.

*نزد کسی پای خود را دراز نمی کرد (یعنی حریم نگه می داشت و اهل احترام بود).

*با دیگران به گشاده رویی صحبت می کرد و به همه توجّه می کرد و به همه توجّه می کرد و همه مورد تفقّد پیامبر(ص) بودند.

*هنگام خروج از منزل ،  خود را آماده و زینت می کرد.

*تا زمانی که مهمان از غذا دست نمی کشید پیامبر(ص) دست از غذا نمی کشید و حتّی زیر پایی خود را به مهمان می داد و بسیار احترام می کرد.

*دیگران را با احترام صدا می‌زد و حتّی نسبت به زنان و کودکان هم این امر را انجام می دادند.

*عیادت مریضان بسیار می‌رفت.

*در سلام کردن پیش دستی می کرد، چنانچه برخی اصحاب می گویند ندیدیم کسی در سلام بر پیامبر(ص) پیش دستی کند.

حجت الاسلام قدرتی در ادمه با اشاره به اهانت‌های اخیر صورت گرفته گفت: این ویژگی‌های پیامبر(ص) باعث دل بستگی و محبّت تمام افراد و حتّی ادیان دیگر می شود گرچه برخی هر از چند گاهی اهانت هایی انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بسیاری از روشنفکران سراسر دنیا شیفته منش پیامبر(ص) و ائمّه اطهار(ع) هستند. که این در ایام قبل از این هم بسیار سابقه داشته چنان که لئوتولستوی در مورد پیامبر(ص) می گوید: شخص پیامبر اسلام (ص) سزاوار هرگونه احترام و اکرام است و شریعت پیامبر اسلام(ص) به علّت توافق آن با عقل و حکمت در آینده عالمگیر خواهد بود.

 

مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد استان لرستان اظهار کرد: البته امروزه برخی به اسم اسلام افراطی گری و خشونت انجام می دهند که با توجّه به مشی پیامبر(ص) و میانه روی ایشان این اعمال هیچ سنخیتی به اسلام ندارند.

 

در ادامه مراسم هیئت مساکین الزهرا(س) زیارت رسول اکرم از بعید قرائت شده و پس از آن مدیحه سرایی در وصف رسول مهربانی‌ها انجام شد و در پایان اعضای هیئت به کمپین جهانی عشاق محمد(ص) پیوستند.

 

هیئت مساکین الزهرا خرم آباد

هیئت مساکین الزهرا خرم آباد

هیئت مساکین الزهرا خرم آباد

هیئت مساکین الزهرا

مساکین الزهرا خرم آباد

 

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حامد

    واقعا عکس ها بی کیفیت هستند .......... در ضمن اگر از لوگوی سراسری نحن عشاق محمد استفاده می کردید بهتر بود ..... این پرچم معلومه مربوط به ده سال پیش هیات است

  • لرستان خبر

    آقا حامد: تشکر از نقد به جای شما
    در رابطه با این عکس ها دوستان ما در هیئت مساکین الزهرا با تلفن همراه این تصاویر رو گرفته و برای لرستان خبر ارسال نموده اند که دلیل کیفیت پایین این تصاویر همین موضوعه

  • آبانظر

    آفرین،جالب بود؛

  • لرستانی

    آفرین بر هیئات شهرستان خرم آباد که در این مسئله هم گوی سبقت را بر مسئولین ربودند

    آیا ادارات و ارگان های استان لرستان نباید در این زمینه واکنشی نشان دهند؟

  • بچه هیئتی

    آقا حامد اصل اینه که یه کار فرهنگی صورت گرفته و بچه های خرم آباد به سهم خودشون به مقام پیامبر اکرم(ص) اظهار ارادت کردن

نظرات