لرستان خبر گزارش می دهد؛

خیابان آیت الله طالقانی شهر سراب دوره تنها نامی از خیابان را به یدک می کشد و هیچ شباهتی به خیابان های سایر شهرها ندارد که امیدواریم که این خیابان محروم هر چه زودتر مورد توجه قرار گرفته و به سطح استاندارد یک خیابان برسد

به گزارش لرستان خبر، شهر سراب دوره یکی از شهرهای استان لرستان است که دارای آب و هوای معتدل و طبیعتی سرسبز بوده که همانگونه که از نامش پیداست چشمه ای پرآب از میان آن جاری بوده است که از دیرباز تا کنون به آن سراب دوره می گفتند.

 

با توجه به طبیعت بکر اطراف این شهر و چشمه پرآبی که از داخل شهر جریان پیدا می کرده میتوانست محل مناسبی برای توقف گردشگران و مسافرانی باشد که از آن عبور می کنند. ولی متاسفانه این شهر دارای مشکلات عدیده ای می باشد که باعث شده جذابیت و زیبایی آنرا کاهش دهد.این مشکلات ناشی از رعایت نشدن اصول و قوانین شهر سازی در سطح شهر است و اغلب ناشی از رعایت نشدن اصول و قوانین شهرسازی در سطح شهر می باشد.

 

 از مشکلات عمده در مورد شهر سراب دوره مربوط به خیابان آیت الله طالقانی این شهر است که هر بیننده ای با همان نگاه اول می تواند به عیوب و نواقص این خیابان واقف شود. از جمله عیوب بزرگ این خیابان خاکی بودن سطح آن است که بسیار تعجب آور است که نام خیابان بر آن گذاشته شده است. چرا که زمانی ما می توانیم به یک جاده درون شهری نام خیابان اختصاص دهیم که دارای شرایط ویژه ی آن مکان باشد و ما می دانیم که مهمترین شرط برای یک خیابان داشتن حداقل یک آسفالت معمولی که برای تردد افراد و خودروها مناسب باشد اما با تعجب بسیار می بینیم که خیابان آیت الله طالقانی شهر سراب دوره فاقد این شرط اولیه می باشد.

 

 

 با توجه به این که این خیابان بر روی یک تپه قراردارد و دارای شیب تندی است در روزهای بارندگی زمین سطح آن گل آلود شده و لغزنده میشود و عبور و مرور خودروها در آن با مشکل مواجه می شود و چه بسا گاهی خودروها نمی توانند از سطح شیب دار این خیابان به سمت بالا حرکت کنند و این امر باعث اتلاف وقت و به تاخیر افتادن کارهای روزمره مردم و در روزهای بارندگی می شود. همچنین در روزهای زمستان با بارش برف و باران و لغزنده شده سطح گل آلود این خیابان تردد دانش آموزان و افراد سالخورده نیز دچار مشکل می شود و برای سهولت در رفت و آمد خودروها و اهالی شهر بسیار ضروری است که این خیابان آسفالت شود.

 

 از مشکلات دیگر خیابان آیت الله طالقانی  شهر سراب دوره می توان به نداشتن جدول کشی اشاره کردکه خود بسیار جای بحث دارد، زیرا باز هم حیرت آور است که خیابانی در شهر فاقد جدول بندی باشد زیرا این سوال پیش می آید که آبهای هرز ناشی از بارش برف و باران و شستشوی حیاط منازل و فاضلابهای سطحی ناشی از انواع شستشوها در نهایت به کجا ریخته می شوند؟ که متاسفانه دیده می شود که اینگونه آبها در سطح خیابانها رها شده و با توجه به آسفالت نبودن سطح این خیابان باعث ایجاد گل و لای و آلودگی و باز هم ایجاد مشکل در تردد و همچنین ایجاد بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب های رها شده در مسیر این خیابان شده است.

 

این مشکل می تواند با ایجاد جدول بندی های مناسب در حاشیه این خیابان حل شده و آبهای هرز سطح خیابان را هدایت کند.

 

از عیوب دیگر این خیابان می توان به نداشتن حاشیه بندی مرتب و اصولی اشاره کرد.

 در بسیاری از خیابانها در شهرهای مختلف با توجه به سطح حاشیه ای خیابانها بلوارهایی احداث می شود که بسیار به زیباسازی نمای آن می افزاید و با توجه به این مورد که خیابان آیت الله طالقانی بر روی یک تپه واقع شده که بسیار در معرض دید قرار دارد احداث بلوار در حاشیه این خیابان می تواند در زیباسازی نمای شهر موثر باشد.

 

حتی در جاهایی در مسیر این خیابان به قطعه سنگهای برخورد می کنیم که خود نمای نامناسبی به این خیابان داده است و چه بسا می توان با پیاده کردن طرحی مناسب این نمای خشک و خشن سنگلاخی را تبدیل به یک فضای سرسبز و مطبوع نمود که هم مکانی برای تفریح اهالی باشد و هم نمایی مناسب و مورد انتظار را برای خیابان فراهم نماید. چرا که هر کسی با شنیدن نام خیابان تصوری از مکانی دارد که لااقل دارای حداقل امکانات مناسب برای چنین محلی باشد.

 

 ولی می بینیم که خیابان آیت الله طالقانی شهر سراب دوره تنها نامی از خیابان را به یدک می کشد و هیچ شباهتی به خیابان های سایر شهرها ندارد که امیدواریم که این خیابان محروم هر چه زودتر مورد توجه قرار گرفته و به سطح استاندارد یک خیابان برسد و مجبور نباشد نام خیابان را با خود به یدک بکشد و اهالی این محله چه پیاده و چه با وسیله نقلیه و در تمام فصول و علی الخصوص در روزهای بارندگی بتوانند به راحتی در آن تردد نموده و از اتلاف وقت و انرژی آنها جلوگیری شود و از حداقل امکانات یک خیابان بهره کافی را ببرند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات