«هزینه‌های میلیاردی که در لرستان هدرمی رود»

پس از ایجاد پل زیرگذر در این محور و کم شدن عرض خیابان، حجم ترافیک آن هم در ساعات پایانی روز و هنگام تعطیلی مدارس بسیار سنگین شده و روزانه شاهد وقوع تصادفاتی در این مسیر هستیم.

به گزارش لرستان خبر، پل های زیر گذر و رو گذر جایگاه ویژه ای در نقشه جامع شهری و نقش مهمی در تسهیل روند رفت و آمد خودروها و کنترل ترافیک دارند.

 

در این میان نقش پل های زیرگذر در عبور خودروها، ایجاد محورهای میان بر و کوتاه کردن مسیر تردد مهم و حساس بوده و در نقشه های مدیریت شهری توجه ویژه ای به آنها شده است.

 

در شهرستان بروجرد نیز چند سالی است در طرح های عمران شهری خصوصا در نقاط پرتردد و هسته مرکزی شهر از آنها استفاده می شود که از آن جمله می توان پل زیرگذر آزادی به خیابان شهدا را نام برد.

 

رضا گودرزی که یک راننده تاکسی است در این باره گفت: استفاده از پل های زیرگذر اگرچه نقش مهمی در کنترل ترافیک و روان کردن آن دارد اما اجرای این طرح در بروجرد همواره با مشکلاتی همراه بوده است به گونه ای که نه تنها موجب کاهش ترافیک نشده، بلکه به آن دامن زده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر تردد اکثر خودروهای مسافرکش اعم از اتوبوس، تاکسی و خودرو های شخصی به سمت میدان قیام به عنوان مرکز خرید شهر است، استفاده از پل زیرگذر در این مسیر موجب شده بخش قابل ملاحظه ای از عرض خیابان گرفته شده و حجم ترافیک را در خیابان های شهدا و آزادی بیش از پیش افزایش دهد.

 

یک مغازه دار خیابان شهدا نیز گفت: پس از ایجاد پل زیرگذر در این محور و کم شدن عرض خیابان، حجم ترافیک آن هم در ساعات پایانی روز و هنگام تعطیلی مدارس بسیار سنگین شده و روزانه شاهد وقوع تصادفاتی در این مسیر هستیم.

 

سجاد عسگری اظهار داشت: به نظر می رسد در هنگام طراحی پل زیرگذر خیابان شهدا، اقدامات کارشناسانه و اصولی در خصوص منطقه ای که پل در آن تعبیه شده صورت نگرفته است و این امر موجب شده علی رغم صرف هزینه‌های هنگفت، این پل نقش خود را در عمران و مهندسی شهری به خوبی ایفا نکند.

 

بهرام سیاهپوش راننده اتوبوس خطی درون شهری گفت: علاوه بر رفت و آمد شهروندان به میدان قیام برای انجام امور روزمره و رفتن به مراکز خرید شهری، جایگاه توقف خودروهای بسیاری از روستاهای حوزه این شهرستان نیز در فواصل کوتاهی از این میدان بوده و این افراد عمدتا پس از پیاده شدن در محوری نظیر فلکه سپاه(میدان راهنمایی)، خیابان شهید رضایی، چهار راه حافظ و ... به میدان قیام می روند.

 

وی بیان داشت: همین مسئله موجب می شود تردد انواع خودروها در این محور بسیار زیاد و سنگین باشد حال آنکه پل زیرگذر شهدا علی رغم فلسفه وجودی خود در حکم مانعی بازدارنده برای سهولت در روند ترافیک شهری عمل کرده و آن را شدت می بخشد.

 

وی یادآور شد: ضرورت استفاده از مهندسین بومی معماری شهری در اجرای طرح های عمران شهری در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این افراد علاوه بر مد نظر قرار دادن نکات علمی و مهندسی، آشنایی زیادی با نقاط مختلف شهر و نوع تردد آنها دارند که همین مسئله از بروز مشکلاتی اینچنینی جلوگیری کرده و درصد موفقیت پروژه ها را افزایش می دهد.

 

شهروند دیگر تاکید کرد: هزینه‌های هنگفتی صرف ساخت پل های زیر گذر شده است که اگر این هزینه برای اشتغال قشر جوان هزینه می شد، مشکل بیکاری بسیاری از آنان برطرف می شد.

 

علی مرادی تصریح کرد: مدت طولانی اجرای این پروژه نارضایتی بسیاری از شهروندان از جمله رانندگان را در پی داشته است.

 

شهاب ممدوحی معاون عمرانی شهرداری بروجرد گفت: اجرای هر طرح عمرانی نیازمند سنجش محاسن و معایب آن بوده و در صورتیکه مزایای آن بیشتر بود، باید طرح اجرایی شود.

 

وی افزود:  با توجه به رشد جمعیت و افزایش خودرو ها، متاسفانه امکان تعریض خیابان های شهر وجود ندارد و باید مسئولین امر مشکلات موجود در این زمینه را به نحو مطلوب مدیریت کنند.

 

وی تصریح کرد: کنترل و ساماندهی ترافیک شهری و کاهش بار ترافیکی در برخی از خیابان های شهر نیازمند اقدامات جدی و مناسب است.

 

این مسئول ادامه داد: باید از اعتبارات اختصاص یافته در خصوص اجرای طرح های ترافیکی در راستای رفع مشکلات شهرستان بروجرد در این حوزه بهره برد.

 

ممدوحی اظهار داشت: استفاده از نظرات کارشناسان خبره در حوزه ترافیک شهری پیش از اجرای طرح هایی به این منظور، موجب می شود طرح ارائه شده با موفقیت نسبی اجرا شده و از دوباره کاری و شیوه آزمون و خطا پرهیز کرد.

 

وی افزود: کم عرض بودن خیابان قیام و تردد بی شمار خودرو های تاکسی، سواری و اتوبوس از این محور موجب شده است حجم قابل توجهی از ترافیک شهری را در این محور شاهد باشیم.

 

معاون عمرانی شهرداری بروجرد خاطر نشان کرد: پارک خودروهای صاحبان مغازه و توقف اتوبوس های درون شهری در محدوده این میدان به حجم بالای ترافیک شهری در این محور دامن زده است.

 

شهاب ممدوحی یادآور شد: نصب تابلوهای پارک ممنوع و استفاده از پارکینگ های عمومی در سطح شهر نقش غیر قابل انکاری در کنترل و ساماندهی ترافیک در این محور دارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات