نابسامانی قیمت نان در لرستان؛

آیامسئولان لرستانی‌ها خود را تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می دانند و در حالی که دولت اجازه افزایش تا 30 درصد را داده افزایش قیمت عجیب در لرستان چرا و با چه مجوزی انجام شده است؟

به گزارش لرستان خبر ، اوایل آذرماه امسال بود که محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در صحبت هایی که توسط رسانه ها هم بسیار مورد توجه واقع شد گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و یارانه خرید گندم را همانند سابق پرداخت خواهد کرد. اما این اجازه را به نانواهایی ها  در استان های مختلف خواهد داد تا بر اساس اقتضائات هر استان به منظور جبران مابه التفاوت افزایش هزینه های جانبی ، قیمت نان را تا حداکثر 30 درصد افزایش دهند.

 

از روزهای پس از این صحبت‌ها قیمت نان در استان های مختلف افزایش یافت و استان لرستان هم از این قافله عقب نماند و کلید افزایش قیمت نان زده شد.

 

مدیرعامل شرکت غله‌ي لرستان در مصاحبه ای در تاریخ 9 آذرماه جزئیات افزایش قیمت نان در این استان را اعلام کرد.

 

             نانوایی لرستان

 

فرشاد بهاروند در مورد افزایش قیمت نان در استان لرستان اظهار داشت: به‌طور تقریبی افزایش قیمت نان‌های مختلف در لرستان حدود 30 درصد بوده است که بعد از دو سال این افزایش قیمت رخ می‌دهد و از سال 91 تاکنون قیمت نان ثابت بوده است.

 

 مدیرعامل شرکت غله لرستان با اشاره به میزان افزایش قیمت در هر نمونه نان گفت: افزایش قیمت در نمونه‌های مختلف نان متفاوت بوده و نان سنگگ سنتی از 400 تومان به 540 تومان، لواش از 125 تومان به 165 تومان، تافتون معمولی و ساجی از 250 تومان به 325 تومان و سنگگ ماشینی نیز از 400 تومان به 500 تومان افزایش‌یافته است.

 

بهاروند با اشاره به افزایش قیمت نان بربری از 340 به 445 تومان عنوان کرد: نان تافتون 500 گرمی نیز از 340 تومان به 445 تومان تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: قیمت‌ها تعیین‌شده و نانوایی‌ها نمی‌توانند قیمت را بیش از این مقدار افزایش دهند.

 

                نانوایی لرستان

 

این افزایش قیمت به نظر می‌رسید با دقت بسیار زیاد و کارشناسانه! مشخص شده بود و دلیل آن هم اصرار شرکت غله بر قیمت های دقیق بود به صورتی که برای رعایت حال شهروندان! حاضر نشده بودند قیمت ها را حتی روند کنند و به عنوان مثال قیمت نان تافتون 445 تومان را اعلام کرده بودند.

 

اما درست پس از دو ماه از این افزایش قیمت نان در اواسط بهمن ماه مردم خرم آباد شاهد افزایش قیمت برخی اقلام نان به شکل بسیار فزاینده‌ای بودند و در حال حاضر نان بربری در برخی نانوایی های خرم آباد 800 تومان (یعنی افزایش حدود 140 درصدی) ، نان سنگک 1000 تومان(افزایش 150 درصدی) و نان ساجی 500 تومان(افزایش 100 درصدی) فروخته می شود.

 

این افزایش که به صورت خودجوش و بدون هیچ گونه اطلاع قبلی صورت گرفت بسیار جای تامل دارد و باید از مدیرعامل شرکت غله لرستان که گفته بود نانوایی ها حق افزایش بیش از این مقدار را ندارند پرسید پس از این افزایش قیمت چه اقدامی صورت گرفته است؟

 

               نانوایی لرستان

 

در برخی اقلام نان مصرفی به ویژه نان بربری و سنگک نابسامانی به شدت مشاهده می شود و هر نانوایی با ذکر دلایلی قیمتی را برای خود تعیین نموده است و تقریبا نمی توان در شهر خرم آباد حتی دو نانوایی را یافت که این نان سنگک و بربری را با وزن و قیمت یکسان به مشتری ارائه دهند.

 

مسئولان لرستانی‌ها باید پاسخ دهند که آیا خود را تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می دانند و در حالی که دولت اجازه افزایش تا 30 درصد را داده این افزایش قیمت عجیب در لرستان چرا  و با چه مجوزی انجام شده است؟ و اگر مسئولان استان مجوزی برای این افزایش نداده اند چرا برخوردی با متخلفان مشاهده نمی شود؟

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/98783
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

نظرات