رئیس سازمان زندان‌های کشور:

لرستان خبر: رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: این سازمان در این جهت که خانواده‌های زندانی متحمل آسیبی نشده و مرتکب جرمی نشوند، از سوی برخی انجمن‌ها خانواده‌های آن‌ها را مرد حمایت قرار می‌دهد.

به گزارش لرستان خبر، علی‌اصغر جهانگیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زندانی‌ها در داخل زندان اشتغال‌زایی دارند و کسب درآمد می‌کنند.

 

وی افزود: ما توانسته‌ایم برای زندانی‌ها شرایطی را فراهم کنیم که علاوه بر کسب درآمد برای خود و خانواده در زندان، حرفه‌ای را آموزش ببینند تا پس از بازگشت از زندان مشغول فعالیت شوند و از جرائم دور شوند.

 

رئیس سازمان زندان‌های کشور عنوان کرد: سازمان زندانی‌های کشور حمایت از خانواده‌های زندانیان را وظیفه خود می‌داند، چراکه معتقدیم خانواده زندانی نه‌تنها در قبال جرمی که زندانی مرتکب شده مسئولیتی ندارد بلکه دچار مشکلات مضاعفی می‌شود.

 

وی به ارائه خدمات از سوی این سازمان به خانواده‌های زندانیان، تصریح کرد: این سازمان در این جهت که خانواده‌های زندانی متحمل آسیبی نشده و مرتکب جرمی نشوند، از سوی برخی انجمن‌ها خانواده‌های آن‌ها را مرد حمایت قرار می‌دهد.

 

جهانگیر بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی و کتاب‌خوانی، جمع‌آوری خاطرات و عبرت‌های زندانی‌ها در چارچوب یک مسابقه و ارائه آن به جوانان و توزیع یک‌میلیون و 200 هزار کتاب در کتابخانه‌های زندان‌های سراسر کشور ازجمله فعالیت‌های فرهنگی برای زندانیان در کشور است.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی در زندان‌ها، خاطرنشان کرد: رشته‌های ورزشی کشتی، فوتسال، والیبال و ورزش‌های زورخانه‌ای در اکثر زندان‌ها فعال هستند.

 

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به افزایش مجرمان دارای تحصیلات، گفت: آمار افراد فارغ‌التحصیل که مرتکب جرائم می‌شوند، به دلیل نداشتن شغل رو به افزایش است، بااین‌حال کمتر از سه درصد زندانیان تحصیلات بالای دیپلم دارند.

 

وی با اشاره به اینکه 10 درصد زندانیان بی‌سوادند، افزود: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی، برنامه‌ریزی انجام‌شده تا زندانی‌ها از پایه نهضت تا دانشگاه آموزش ببینند.

 

جهانگیر بیان کرد: 70 درصد زندانی‌های در کشور، افراد کمتر از 40 سال و بیش از 50 درصد کل زندانی‌ها متأهل هستند که بسیاری از این افراد دارای خانواده و فرزند هستند و نیاز به حمایت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه لرستان جزء چهار استان اول در وقوع سرقت است، تصریح کرد: مواد مخدر بیشترین میزان جرائم را در بردارد که در 27 استان رتبه نخست جرائم را به خود اختصاص می‌دهد اما در چهار استان که لرستان هم جزء آن‌هاست سرقت رتبه نخست جرائم را دارد.

 

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: خصوص ساختمان اداری زندان‌های لرستان وضعیت خیلی خوبی ندارد که امیدواریم با پیگیری‌های که انجام می‌شود به وضعیت مطلوب برسد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات