گزارشی از زندگی چمران لرستان به روایت همرزمان؛

شهید توکل با راه اندازی کتابفروشی الفتح خرم آباد در اوایل انقلاب و رساندن کتب مذهبی به دست مردم جبهه ای فرهنگی علیه نشریات منافقین و گروهک ها به پا کرد.

به گزارش لرستان خبر ،  به نقل از خبر افلاک، در روزهای سخت صیانت از انقلاب پیر خمین (ره) کم نبودند جوانان با صلابت کم سن و سال، اما برخوردار از روح بلند و بی انتهایی که ازجان خود به عنوان بالاترین سرمایه ی زندگی گذشتند و ثروت ، عیش و نوش فراوان خود را به مثابه ی متاعٌ قلیل دیدند تا حکومت اسلامی نوپای امام (ره) که به دنبال حکومت پیغمبر(ص) و اهل بیت (ع) تأسیس شد جاودان بماند.

 

 

شهدای با غیرت دوران انقلاب وهشت سال دفاع مقدس خواهان رساندن فریاد اسلام ، دفاع از مظلوم و مستضعف و مبارزه با ظلم و استکبار در سرتا سر جهان بودند؛ انقلاب بت شکن خمین (ره) را مختص به خود نمی دیدند ومی خواستند این انقلاب را به جهان صادرکنند لذا در این راه کوچکترین فعالیت دشمن در داخل و خارج کشور را زیر نظر داشتند از هجمه های فرهنگی تا نظامی و هر جا که لازم بود وارد می شدند.

 

 

سردارشهید توکل مصطفی زاده ،چمران خطه لرستان در سر كوب فتنه هاي خلق عرب در خوزستان  نقش فعالي داشت  به همين منظور در كنار ديگر رزمندگان به استان خوزستان رفته وبراي سركوبي اين فتنه ها در شرايطي كه دولت مزدور عراق براي دامن زدن به غائله ها پول و اسلحه به اين مناطق مي فرستاد با ديگر همرزمانش مبارزه را ادامه مي داد.

 

 

وي دركنار فعاليتهاي  نظامي از كار تبليغ غافل نبود وبه طور علني به  فعاليت مذهبي می پرداخت ؛ شهید توکل با راه اندازی کتابفروشی الفتح خرم آباد و رساندن کتب مذهبی به دست مردم جبهه ای فرهنگی علیه نشریات منافقین و گروهک ها به پا کرد.

 

 

 

رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت کار فرهنگی در جامعه می فرمایند: اگر جامعه ای ثروتمند هم باشد،‌ اما عقل درستی نداشته باشد، یا این ثروت را به باد خواهد داد، یا در جای بدی مصرف خواهد کرد. فرهنگ، به جای عقلیت یک جامعه است؛ لذاست که هرچه بر روی فرهنگ سرمایه گذاری بشود، زیاد نیست.

 

سرهنگ پاسدار ماشاءا.. بازگیر از هم رزمان شهید توکل مصطفی زاده ، وی را سرمایه گذارِ فرهنگی استان در اوایل انقلاب دانست و تصریح کرد: شهید مصطفی زاده با راه اندازی کتابفروشی الفتحِ میدان شهدا اولین جبهه ی فرهنگی را علیه هجمه های انحرافی، دروغین و ساختگی روزنامه ها و نشریات منافقین و چریک فدائیان خلق ساماندهی و برپا کرد.

 

               توکل مصطفی زاده

 

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان این که طلایه داری شهید در خیل کارها و اعمال برای حفظ نظام ، مختص و محدود به اوایل انقلاب نبوده است تأکید کرد: فعالیت های شهید مصطفی زاده برای پیروزی وحفظ انقلاب تا زمان شهادتش ودر دوران جنگ تحمیلی ادامه داشت، شهید در جهت مقابله با غائله هایی همچون غائله ی خلق عرب ، کردستان ،بروجرد و دورود میدان دار بود وهر جایی انقلاب نیاز داشت حضور داشت.

 

 

 

علی سلاحورزی ازهم رزمان شهید توکل مصطفی زاده در دوران انقلاب و دفاع مقدس در خصوص دلیل راه اندازی کتابفروشی الفتح خرم آباد در اوایل انقلاب توسط شهید مصطفی زاده گفت: کتابفروشی الفتح تنها پایگاه فرهنگی بچه های حزب الله ای در اوایل انقلاب بود که درمقابل نشریات و کتابهای انحرافی گروهک های منافقین که فکر و ذهن مردم را به بیراهه می کشاند؛ با شجاعت ،زیرکی و هزینه هایی که شهید شخصاً آن ها را تقبل کرده بود آغازبه کار کرد ، کتاب ها توسط افرادی همچون برادر شهید از کتاب فروشی های قم و تهران که نشر ومجوز اسلامی داشتند به خرم آباد می آمد و در مکان کتابفروشی الفتح در اختیار مردم قرار می گرفت ؛کتاب ها شامل کتب شهید مطهری ،آیت ا.. دستغیب ، آیت الله طباطبایی می شد.

 

                          توکل مصطفی زاده

 

این رزمنده ادامه داد: بچه هایی همچون شهید مصطفی زاده به عنوان مدیران و بانیان این امر مهم جدای این که درصدد آگاهی بخشی هرچه بیش ترمردم نسبت به دسیسه های گروهک های منافق بودند تمام اهتمامشان در این راستا بود که  افکار و رفتار نویسندگان این کتب که سیاستی به همراه اسلام بود والبته همانطوری که امام (ره ) می خواستند به مردم القا کنند.

 

برادر شهید مصطفی زاده در خصوص مخالفت های شدید منافقین با روال کاری بچه های حزب اللهی در کتابفروشی الفتح و مقاومت وحزم بچه ها جهت سرپا نگه داشتن این کتابفروشی به خبرافلاک گفت:توکل در كنار فعاليتهاي  نظامي از كار تبليغ غافل نبود به طوري كه در محيط هاي  ضد انقلاب به طور علني فعاليت مذهبي داشتند و كتب مذهي را با قيمت ارزان به فروش مي رساند به دنبال اينگونه فعاليت ها مورد خشم ضد انقلابيون خائن قرار گرفت وخیلی از دوستان در راه تبلیغ و رساندن این کتب و روشن کردن افکار مردم ترور شدند؛ منافقین درصدد بودند با عملیات هایی کتابفروشی را از بین ببرند اما با درایت و زیرکی شهید مصطفی زاده و شناسایی به جا و به موقع ایشان کارگذاشتن بمب و فعالیت هایی از این قبیل خنثی شد.

 

 

 

سلاحورزی همرزم شهید در خصوص تشابهات شهید مصطفی چمران و شهید مصطفی زاده گفت: شهید توکل از شاگردان شهید چمران بودند که با تشديد آشوب و بلوا در كردستان به دستور امام خميني (ره ) به پاوه رفته در سركوبي  آشوبها در اين شهر نقش فعالي داشت ؛ دراولين عمليات تهاجمي سپاه به نام المهدي شركت نمودند و در كنار شهيد چمران مردانه جنگيدند ،پس از باز گشت از جبهه با توجه به موقعيت حساس كشور و فعاليت هاي شديد منافقان  و واقعه ي  تاسف بار7تير در اطلاعات سپاه مشغول شدو در كشف خانه هاي  تيمي  گروهگ ها در استان  هاي لرستان، همدان، باختران و مركزي نقش بسزاي داشت ولي مجدداً به جبهه برگشت و به عنوان نيروي اطلاعات، لشكر عاشورا در كنار شهيد سعيدي و مهدي باكري  فرماندهان آن لشكر به مبارزه با دشمن پرداخت شجاعت و حضور همیشگی او جهت مبارزه و مقابله با گروهک ها، منافقین و غائله هایی که در کردستان و خوزستان به پا می شد یکی از وجه تشابهات این شهیدان است.

 

           توکل مصطفی زاده

 

شهید توکل مصطفی زاده به عنوان يكي از بهترين نيروهاي كارآمد وبرجسته اطلاعات- عمليات تيپ 57 حضرت ابوالفضل(ع)  مشغول به كارشد ودرعملياتهاي نفوذي دربنديخان عراق پرچم پرافتخارجمهوري اسلامي را درآن مكان به اهتزاز درآورد سپس با شركت فعالانه درشناسايي منطقه ي عملياتي والفجر 9وبردن نيرو به منطقه ي عملياتي وهدايت آنها دين خود به اسلام ومسلمين را اداءنمود وسرانجام اين اسوه ايمان وايثار در اوج  سادگي واخلاص درمنطقه ي سليمانيه ارتفاعات كاتودرپاتك عمليات والفجر9 ازناحيه ي سرمورد اصابت گلوله مزدوران بعثي قرار گرفته وبه درجه ي والاي شهادت رسید.

 

زینب بختیاری

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات