مدیرکل مناطق نمونه گردشگری عنوان کرد؛

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری گفت: برای دیدن استان پر جاذبه ای همچون لرستان و آشنایی با تمامی جاذبه های آن لازم است زمان زیادی را صرف کرد و به دنبال این هستیم که لرستان را به عنوان استان ویژه در زمینه جاذبه های طبیعی در کشور معرفی کنیم.

به گزارش لرستان خبر ، جلسه ستاد جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان ظهر سه شنبه با حضور مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت‌های میراث فرهنگی در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد.

 

 

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت‌های میراث فرهنگی در این جلسه گفت: این که در استان لرستان شهرداری‌ها به‌صورت رایگان امکانات در اختیار میهمان‌ها می‌گذارند جای تشکر دارد و هلال‌احمر و آموزش‌وپرورش نیز تلاش‌های فراوانی کرده‌اند و اگر این همکاری و هماهنگی نبود این 100 هزارنفری که امروز وارد لرستان می‌شدند ممکن نبود در سال آینده وارد استان شوند.

 

 

 

جلال تاجیک ادامه داد: گردشگری در طی 10 سال گذشته مورد توجه دستگاه‌های مختلف در استان‌ها قرار گرفته که با به پایان رسیدن ایام عید، تب گردشگری هم فروکش می‌کند ولی اهمیت بحث گردشگری همچنان پابرجاست.

 

 

 

وی اضافه کرد: 18 هزار میلیارد تومان در سال 93 گردش مالی گردشگری در کشور است که این افزایش از هزار میلیارد تومان به این رقم یک واقعیت است و نشان از اهمیت بخش گردشگری صنعت سبز و هتل داری دارد.

 

 

 

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت‌های میراث فرهنگی تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدم اشتغالی که در استان وجود دارد پیشرفت در زمینه هتل‌سازی یک امکان و شرایط خوبی به وجود می‌آورد چراکه ورود هر گردشگر به استان پنج اشتغال مستقیم به وجود می‌آورد.

 

 

 

تاجیک ادامه داد: اگر مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با آژانس‌هایی که در تهران و شهرهای بزرگ وجود دارد هماهنگی‌های انجام دهد راه خوبی برای توسعه گردشگری در استان است چراکه هر شخصی که یک‌بار با لرستان آشنا شود مسلماً تورهای خود را در این استان هم برپا می‌کند علاوه بر این لرستان مسافت مناسبی با پایتخت دارد.

 

 

 

وی اظهار کرد: برای دیدن استان پر جاذبه ای همچون لرستان و آشنایی با تمامی جاذبه های آن لازم است زمان زیادی را صرف کرد و به دنبال این هستیم که لرستان را به عنوان استان ویژه در زمینه جاذبه های طبیعی در کشور معرفی کنیم.

 

 

 

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت‌های میراث فرهنگی گفت: در مورد لرستان دستورات ویژه ای به خصوص در بحث آزادسازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک و همچنین ایجاد زیرساختها در محل دریاچه گهر صادر شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: لرستان از نظر جاذبه های در ردیف سه استان نخست کشور قرار می گیرد و در استان لرستان 35 منطقه نمونه گردشگری وجود دارد ولی حتی یک سرمایه‌گذار هم در استان وجود ندارد و باید به‌جای ایجاد کارخانه‌ها که مشکلات زیست-‌محیطی را نیز به دنبال دارد به بحث گردشگری پرداخته شود.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • لرستانی

    باید با هماهنگی صدا و سیمای تهران و استان های جنوبی طبیعت بکر لرستان را به همه نشان داد.

نظرات