در کارگاه دانش خانواده و جمعیت در لرستان مطرح شد،

پس از ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبری مخالفت های گسترده‌ای توسط رسانه های غربی شروع شد به صورتی که سایت یاهو این سیاست ها را باعث به خطر افتادن حقوق و سلامت زنان دانسته و خبرگزاری کریستین ساینس مانیتور نیز نوشت که ایران فشار به فرزندآوری بیشتر را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش لرستان خبر، کارگاه دانش خانواده و جمعیت توسط دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان روز جمعه با حضور مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در خرم آباد برگزار شد.

 

 

مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در این جلسه گفت: علیرغم این که در هیچ کجای سیاست های کلی افزایش جمعیت که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد بحث فشار برای فرزندآوری مطرح نشده است، پس از ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبری مخالفت های گسترده‌ای توسط رسانه های غربی شروع شد به صورتی که سایت یاهو این سیاست ها را باعث به خطر افتادن حقوق و سلامت زنان دانسته و خبرگزاری کریستین ساینس مانیتور نیز نوشت که ایران فشار به فرزندآوری بیشتر را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

 

وی ادامه داد: مهمترین کار در جهت مبارزه با کاهش جمعیت آگاهی بخشی است که اگر به فرض خانواده ها مشکلات تک فرزندی را بدانند بسسیاری از خانواده ها از تک فرزندی خارج می شوند.

 

 

 

 علی اکبر محزون اضافه کرد: نرخ باروری در ایران را از سال 1990 تا سال 2025، 1.36 درصد است که این میزان پایین تر از نرخ جهانی است که این موضوع سبب شده ایران در زمینه کاهش نرخ باروری به کیس مطالعاتی برای دنیا قرار بگیرد.

 

 

 

وی عنوان کرد ازدواج بالای سن 35 سال در کشور روبه افزایش است، و در حال حاضر سه میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۴۱ نفر جوان دارای تحصیلات تکمیلی ازدواج نکرده در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۷۲ نفر آنها پسر و دو میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۹ نفر آنها دختر هستند.

 

 

 

 

مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: سال 1393 در مقایسه با سال 92 5.3 درصد رشد طلاق داشته ایم و در این سال 164 هزار طلاق در کشور رخ داده است این در حالی است که تعداد ازدواج در سال حدود 724 هزار ازدواج است و  رشد طلاق نسبت به رشد ازدواج در کشور بیشتر است.

 

 

 

 

وی ادامه داد: حدود 11.2 میلیون نفر جوان ازدواج نکرده و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که بر این اساس به طور متوسط به ازای هر دو خانوار یک جوان ازدواج نکرده و در سن ازدواج داریم.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات