وضعیت خطرناک بزرگترین مجتمع تفریحی خرم آباد؛

وسایل و تجهیزات بزرگترین پارک و شهربازی خرم آباد از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و اکثر وسایل آن قدیمی و به قول معروف زوار در رفته هستند.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از خبر افلاک، پارک ها به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی و سرگرمی در هر شهری محسوب می شوند؛اکثر مردم اوقات فراغت،تفریح و سرگرمی خود را در پارک ها می گذرانند.

 

براساس تعریف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،پارک شهری بخشی ازفضاهای سبز عمومی شهر است که علاوه بر دارا بودن جنبه های تفریحی و فرهنگی و زیست محیطی، جنبه خدمات دهی به مناطق مختلف شهر را نیز دارد.

 

برهمین اساس طراحان پارک های عمومی اقدام به تجهیز پارک ها به وسیله های بازی و سرگرمی مطابق با هر سن و سلیقه ای می کنند؛اما آن چه که در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است میزان استاندارد سازی این تجهیزات است.چراکه عدم رعایت نکات ایمنی و استاندارد نبودن تجهیزات شهر بازی ها و پارک ها امکان وقوق اتفاقات ناگواری برای کودکان را به وجود می آورد.

 

بزرگترین پارک و شهربازی خرم آباد در کنار دریاچه نیلی رنگ کیو قرار دارد که هرساله در فصل بهار و تابستان شهروندان خرم آبادی اوقات فراغت خود را در این مکان تفریحی می گذرانند اما متاسفانه باید گفت بیشتر وسایل و تجهیزات این شهربازی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و اکثر وسایل آن قدیمی و به قول معروف زوار در رفته هستند.

 

فراهم بودن بساط عرضه قلیان و سیگار و وجود دکه ها وبوفه های غیربهداشتی ارائه دهنده خوراکی و تنقلات،آبخوری و سرویس های غیربهداشتی نیز از دیگر معضلات و مشکلات پارک وشهربازی کیو خرم آباد است.

 

پارک وشهربازی کیو خرم اباد

 

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در رابطه با استانداردسازی تجهیزات پارک ها گفت: یکی از اولویت های مهم و ضروری در خصوص پارک ها و شهربازی ها  استاندارد سازی تجهیزات این مکان هاست. 

 

وی ارائه تجهیزات استاندارد  خدمات دهی مناسب را از انتظارت به حق شهروندان دانست.   براساس قوانین ارائه خدمات در شهر بازی و زمین های بازی بر اساس استانداردهای مربوطه، مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و براساس ماده ۹ قانون سازمان ملی استاندارد، ارایه این خدمات بدون اخذ تاییدیه های لازم، ممنوع است و هرگونه خسارات وارده مالی و یا جانی به عهده شهرداری ها است.

 

حبیب اله خجسته پور،فرماندار خرم آباد با بیان این که رعایت استاندارد ضامن سلامت و ایمنی مردم است، گفت: ایمنی وسایل بازی در شهر بازی ها و پارک های بازی یک مقوله مهم است و متولیان امر باید قبل نسبت به استاندارد سازی تجهیزات اقدام کنند.

 

پارک وشهربازی کیو خرم اباد0

 

مرضیه قنبریان،مدیرکل استاندارد لرستان نیز در این رابطه گفت: تجهیزات بازی مستقر در پارک ها و مراکز تفریحی توسط شرکت های بازرسی مورد تاییدسازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود و در صورت تایید، گواهینامه تاییدیه استاندارد برای هر وسیله صادر می شود.

 

رعایت استانداردها وایمنی وسایل و تجهیزات موجود در پارک ها امری ضروری است وامیدواریم مسئولان شهری خرم آباد با توجه به این امر مهم تمام تلاششان را در استانداردسازی تجهیزات پارک ها به کار گیرند و امیدواریم روزی برسد که هیچ گاه هیچ شهروندی در حین بازی و استفاده از وسایل سرگرمی دچار صدمه و آسیب نشود.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات