لرستان خبر گزارش می دهد؛

به دنبال انعکاس مشکلات بیمارستان قلب خرم آباد در رسانه ها و با اقدامات صورت گرفته در قالب طرح تحول نظام سلامت نبض فضای درمانی این بیمارستان بهبود یافت.

به گزارش لرستان خبر، بیمارستان تخصصی قلب خرم آباد که به لحاظ قدمت یکی از بیمارستانهای قدیمی این شهر است با مشکل جدی در زمینه فضای درمانی و فرسودگی ساختمان مواجه بود که با پیگیری های انجام شده در قالب طرح هتلینگ دانشگاه علوم پزشکی و طرح تحول نظام سلامت بخش های مختلف این بیمارستان بهسازی شده است.

 

این بیمارستان که محل مراجعه بیماران قلبی از سراسر استان و حتی برخی استانهای همجوار است یک مرکز مهم تخصصی در غرب کشور به شمار رفته که با بهبود وضعیت آن می تواند سطح رضایتمندی بیشتری برای مراجعان را به همره داشته باشد.

 

آغاز کار بهسازی فضای ساختمانی بیمارستان قلب خرم آباد

 

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این  می گوید: کار بهسازی فضای ساختمانی بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد آغاز و بخش هایی از این کار نیز انجام شده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون بخش جنرال اطفال بیمارستان به طور کامل اصلاح شده و در آستانه بهره برداری است.

 

ساکی با بیان اینکه کار توسعه بخش قلب و جراحی قلب باز نیز در مراحل پایانی قرار دارد افزود: توسعه بخش  آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی نیز عملیاتی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: بخش مراقبت های ویژه مختص آنژیوگرافی در قسمت فوقانی بیمارستان نیز در حال بازسازی بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.

 

ساکی با اشاره به زیباسازی فضای بیرونی بیمارستان افزود: نمای ظاهری بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد نیز متحول خواهد شد.

 

وی بهسازی فضای درمانی این بیمارستان را در قالب طرح تحول نظام سلامت دانست و یادآور شد: این اقدامات طی کمتر از یکسال گذشته انجام شده و کماکان ادامه دارد.

 

ساکی تصریح کرد: با تزریق اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه ها و ارزش افزوده به حوزه سلامت به عنوان اولویت نخست دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی صورت گرفته که این روند استمرار خواهد داشت.

 

بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد به لحاظ تجهیزات پزشکی مشکلی ندارد

 

علاءالدین شیخی رئیس بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد  در خصوص وضعیت این بیمارستان گفت: این بیمارستان در سال ۱۳۶۰ و در زمینی به مساحت هفت هزار ۴۰۰ متر و زیربنای چهار هزار متر ساخته شد که تمام بخش فوق تخصصی قلب و عروق استان و فوق تخصصی اطفال و نوزادان را تشکیل می دهد.

 

وی اظهار داشت: بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد به لحاظ تجهیزات پزشکی مشکلی نداشته و روزانه حداقل دو عمل جراحی قلب و ۱۲ تا ۱۴ مورد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در آن انجام می شود.

 

رئیس بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد با اشاره به اینکه این بیمارستان مرکزی به طور کامل آموزشی است افزود: این بیمارستان از نظر هیئت عملی مشکلی نداشته و بیمارستانی تماما آموزشی است که تربیت متخصص اطفال نیز از ابتدای سال جاری در آن شروع شده است.

 

شیخی تعداد پرسنل بیمارستان آیت الله مدنی را حدود ۳۷۰ نفر برشمرد و افزود: حدود ۲۵۰ نفر آنها جزو پرسنل درمانی اعم از پزشک، پرستار و پیراپزشک بوده و ما بقی کادر اداری و خدماتی بیمارستان را تشکیل می دهند و در این بیمارستان ۸۷ تختخوابی در حال حاضر ۱۲۷ تخت فعال آن وجود دارد.

 

طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب درونی در نظام سلامت کشور

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب درونی در نظام سلامت کشور به وجود آورد در خصوص فواید این طرح گفت: اجرای این طرح رضایت مردم را جلب کرده چرا که مردم از پرداخت هزینه های سرسام آور درمان و ارجاع داده شدن به مراکز دیگر درمانی راحت شده اند.

 

شیخی افزود: در حال حاضر هیچ بیماری را از بیمارستان به مرکز درمانی دیگری ارجاع نمی دهیم مگر در حالت های خیلی خاص که در آن صورت نیز بیمارستان مبدا خود هزینه های مربوطه را پرداخت کرده و داروهای مورد نیاز بیمار را تهیه می کند.

 

وی یادآور شد: میزان رضایت مندی مردم از اجرای طرح تحول سلامت بالا بوده چرا که هزینه هایی که در هنگام ترخیص پرداخت می کنند نسبت به قبل از اجرای این طرح خیلی کاهش یافته است.

 

رئیس بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد با یادآوری اینکه وجود بیماری های قلبی و عروقی اصلی ترین علت مرگ و میر در ایران است بیان داشت: در حال حاضر تعداد بیمارانی که مشکل قلبی و عروقی دارند بسیار زیاد شده و ابتلا به این بیماری ها ناشی از وجود عادت های بد غذایی و کم تحرکی افراد است.

 

ویزیت ماهانه ۱۵۰۰ نفر به خاطر مشکلات قلبی و عروقی

 

شیخی با بیان این مطلب که سلامت مواد غذایی از مهم ترین امور برای عدم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است گفت: توصیه می شود مردم ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهند و به شعار امسال مبنی بر "تامین امنیت از مزرعه تا سفره" توجه کافی داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: در طول ماه حداقل هزار و ۵۰۰ نفر به خاطر مشکلات قلبی و عروقی در بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد بستری می شوند که بیشتر آنها مردان هستند.

 

رئیس بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد اضافه کرد: تعداد بیماران سرپایی این بیمارستان زیاد بوده به طوریکه درمانگاه تخصصی این بیمارستان با روزی شش پزشک حداقل ۶۰۰ بیمار را ویزیت می کنند.

 

شیخی گفت: خوشبختانه این بیمارستان در بخش تامین اعتبارات مشکلی نداشته و بخش زیادی از هزینه های بیمارستان از طریق درآمدهای آن تامین می شود.

 

وی یادآور شد: سال گذشته میزان اعتبارات بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد خیلی خوب بود بطوریکه هیچگونه مشکلی در امر پرداخت حقوق به پرسنل نداشتیم و در زمینه شرکت هایی که از نظر تجهیزات پزشکی بدهکار بودیم توانستیم بدهی های خود را تسویه کنیم.

 

بیمارستان آیت اله مدنی واقع در منطقه خیرآباد شهرستان خرم آباد در سال ۱۳۶۰ تاسیس شده و یکی از مراکز درمانی قدیمی در مرکز لرستان محسوب می شود.

 

این بیمارستان به علت وجود ظرفیت نیروهای پزشک متخصص و فوق تخصص در زمینه های بیماری های اطفال و قلبی عروقی پذیرای بیماران فراوانی از شهرستان های مختلف استان و حتی از استان های همجوار از قبیل ایلام است.

 

اهمیت و جایگاه ویژه این بیمارستان در شبکه بهداشتی درمانی استان لرستان ضرورت بررسی مسائل و مشکلات این مرکز درمانی و رفع نواقص موجود در این زمینه را روشن تر می کند. منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات