حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در لرستان مطرح کرد؛

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی گفت: در حال حاضر هیچ مسئولی در کشور حاضر نیست پرچم‌دار امر خطیر ازدواج جوانان شود و گوشه‌ای از مسئولیت‌های ستاد ازدواج جوانان را به عهده بگیرد در حالی که مهم‌ترین مشکل امروز جامعه بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی در سفر خود به استان لرستان گفت: در حال حاضر هیچ مسئولی در کشور حاضر نیست پرچم‌دار امر خطیر ازدواج جوانان شود و گوشه‌ای از مسئولیت‌های ستاد ازدواج جوانان را به عهده بگیرد در حالی که مهم‌ترین مشکل امروز جامعه بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.

 

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: ضروری است مسئولان باهمت و تلاش خود هریک گوشه‌ای از این نواقص را مدیریت کرده تا شاهد بروز ناهنجاری‌های عدیده دیگری در زمینه تأخیر در امر ازدواج نباشیم چرا که این پدیده در کشور به شکل روزافزونی در حال گسترش است به‌گونه‌ای که تأخیر در ازدواج میان جوانان به امری عادی تبدیل‌شده است.

 

 

ازدواج سومین نیاز ضروری انسان است

 

وی با بیان اینکه من مخالف ازدواج دانشجویی بوده و طرفدار ازدواج دبیرستانی ها هستم اظهار داشت: پسر از ۱۷ سالگی زن می خواهد و دختر نیز از دوران راهنمایی شوهر می خواهد اگر شرایط ازدواج آن ها فراهم نشود دچار مشکل خواهند شد و در شبکه های اینترنتی و ماهواره و ... که هیچ چیز مخفی نیست خیلی چیزها را می بینند.

 

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ازدواج را سومین نیاز انسان بعد از اکسیژن و نان و آب دانست و افزود: حتی پیرزن هم به ازدواج نیاز دارد بطوریکه شهرداری تهران با انجام یک مشاوره دریافت که ۱۴ هزار پیرمرد و پیرزن در این شهر به علت نداشتن همدم و هم زبان دچار بیماری افسردگی شده اند.

 

 

 

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه پدر و مادرها نباید ازدواج فرزندان را عقب انداخته و بگویند بعد از گرفتن لیسانس و فوق لیسانس ازدواج کنید عنوان کرد: این عمل مانند این است که به فرد تشنه بگویی بعدا به تو آب می دهم لذا دلیل ندارد ازدواج جوانان را بخاطر ادامه تحصیل عقب بیندازد.

 

 

 

 

وی اظهار داشت: در ادارات به وضعیت نماز پرداخته شود و ادارتی که در زمینه نماز موفق و خوب هستند  تشویق شوند و در جاهایی که ضعف دارند کمک کنید.

 

 

 

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: در قرآن آمده که علت نماز نخواندن  و سنگینی نماز نداشتن خشوع در افراد است.

 

 

ایران مانند استخوانی است که در گلوی آمریکا مانده است

 

 

وی خاطرنشان کرد: مردم حجاز متولد می‌شوند و می‌میرند اما یک‌بار پای صندوق رای نمی‌آیند چه کسی گفته آل سعود باید شاه باشند آن‌ها شجاعت، سواد و کمالی ندارند؛ این درحالی‌که است که در کشور ایران انتخاب شورای شهر، روستا، نمایندگان، رئیس‌جمهور و حتی رهبری به‌طور غیرمستقیم توسط مردم انجام می‌شود.

 

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور  تصریح کرد: آمریکا همه کشورها را خریده ولی ایران تنها استخوانی است که در گلوی او مانده و این برای کشور ما عزت است.

 

 

 

 

وی گفت: بسیاری از افراد در نوجوانی نماز می‌خوانند ولی در سنین بالاتر، نماز را ترک می‌کنند که این باید آسیب‌شناسی شود، چرا بسیاری از افراد تحصیل‌کرده از مفهوم و فلسفه نماز آگاهی ندارند؟ به‌طور مثال نمی‌دانند که در عبارت«السلام‌علینا وعلی‌عبادالله‌الصاحین»، منظور از «عبادالصالحین» چه کسانی هستند؟

 

 

 

آرایش زنان آسیبی برای مردان

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با طرح این پرسش که آیا در کره زمین زنی وجود دارد که حاضر باشد شوهرش ۹۸ درصد او را دوست داشته باشد و تنها دو درصد زن دیگری را دوست داشته باشد با پاسخ منفی خانم ها مواجه شد و گفت: حال که اینطور است پس چرا زنان با آرایش وارد خیابان شده و خود را نشان می دهند آیا این کار بدین معنی نیست که تمایل دارند نظر دیگران به آن ها جلب شود.

 

 

 

حجت الاسلام قرائتی با یادآوری اینکه قاطی شدن دختر و پسر به هر دو آن ها ضربه علمی وارد می کند بیان داشت: حتی وجود پرده گلدار جلوی فرد نمازگزار حواس او را پرت می کند پس چگونه زن آرایش کرده هواس مرد را پرت نمی کند.

 

 

 

برای نماز چه کرده ایم؟

 

 

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه باید به نماز رسید و توجه کرد ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر وضع نماز در کشور خوب نیست. البته امروز وضع نماز نسبت به زمان شاه بهتر است اما نسبت به آنچه که باید باشد عقب هستیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مصلای تهران هنوز به طور کامل افتتاح نشده و اینکه در حالیست که کارخانه شیر گلپایگان ۱۰ سال است که افتتاح شده و از مصلا جلوتر است گفت: آیا خودمان از خود سوال کرده ایم که برای نماز چه کرده ایم.

 

وی با طرح این سوال که وضع نماز در بین فوتبالیست ها، رفتگران، پادگانها و .... چگونه است افزود: هیچ کدام از کارهای مملکت درست نمی شود اگر به نماز توجه لازم صورت نگیرد.

 

 

نباید اتاق مدیران در ادارات از نمازخانه ها مجلل‌تر باشد

 

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه نسبت به نماز کوتاهی کرده ایم افزود: این در حالیست که مدیر کل، رئیس مدرسه، وزیر و ... می گوید برای نماز بودجه نداریم.

 

 

رئیس اقامه نماز کشور با طرح این سوال که در ایران چند شهرک ساخته شده که مسجد ندارد ادامه داد: بودجه ای که برای نماز اختصاص پیدا می کند چقدر بوده و بودجه ای که برای اتاق مدیر کل در نظر گرفته می شود چه میزان است.

 

 

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که هر مدیری بر عهده دارد، پرداختن به مسئله نماز است و مدیران و مسئولان باید به بودجه‌های نمازخانه‌ها و مساجد توجه داشته باشند و نباید اتاق مدیران از نمازخانه‌ها لوکس‌تر و مجلل‌تر باشد و به واقع مدیری که در نمازخانه جلوتر از دیگر کارمندان در صف نماز بایستد کار خود را به خوبی انجام داده است.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات